Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
2014-10-02

L’autor de llibres sobre lideratge, emprenedors i tècniques per la millora de processos de gestió, Jeff Haden, planteja un decàleg de frases que tot cap hauria de dir cada dia als seus empleats per provocar un canvi positiu, tant en la seva vida com en la dels que l’envolten. Posa-les en pràctica i inicia el canvi!

  1. No imposis la teva autoritat. Que tinguis el comandament no significa que siguis més intel·ligent que els que t’envolten. En qualsevol cas justifica les teves decisions o raonaments de forma lògica, sense fer ús de la teva autoritat. Les crítiques o qüestions et permetran prendre decisions consensuades, propiciant la col·laboració i la unitat.
  2. Reconeix les teves equivocacions. Lluny de perdre’t el respecte, els teus empleats valoraran de forma positiva que reconeguis quan t’equivoques. És una mostra d’una gran consideració amb els que t’envolten.
  3. Felicita per un bon treball. Reconèixer el treball ben fet sempre serà ben rebut. És un petit gest que no costa gens i que contribueix a fer sentir més feliç a qui rep l’elogi. No importa el temps que hagi passat, felicitar a algú pels seus assoliments, li recordarà que ho valores.
  4. Dóna les gràcies. Mai oblidis agrair als altres el que fan per tu o respondre “de res, em va agradar fer-ho” quan algú et mostra la seva gratitud. Ser sempre el centre d’atenció pot suposar un desgast, fent-te sentir insegur o intranquil. Així que comparteix els agraïments i felicitacions amb el teu equip.
  5. Demanar ajuda. Demanar ajuda de forma sincera i amb humilitat, independentment del càrrec o funció de l’altra persona, t’ajudarà a aconseguir tot el que necessitis. Mostra respecte i bona predisposició, són qualitats que qualsevol líder ha de tenir.
  6. Disculpa’t pels teus errors. És important demanar perdó per paraules o accions inadequades, o que poden haver molestat a una altra persona explicant els teus motius. Quan ho facis, assumeix la teva falta sense peròs i sense donar la culpa a l’altra persona. Tots dos podreu tornar a començar des de zero.
  7. Demana que t’ensenyin. Saber com o per què fer alguna cosa és molt més productiu que demanar consells. Quan demanes a algú que t’ensenyi, demostres que valores la seva experiència i criteri, a més de la teva confiança en aquesta persona.
  8. Ofereix la teva ajuda. Molta gent no s’atreveix a demanar ajuda perquè creu que és una mostra de feblesa, així que quan t’ofereixis a ajudar especifica: “tinc uns minuts, vols que t’ajudi a acabar això?”.
  9. Comporta’t com vulguis que ho facin els teus empleats. Has de ser un exemple a seguir per a ells.
  10. Quan estiguis enfadat o sentis frustració, millor no diguis res. Dir el que penses o sents no et farà sentir millor. Abans de pronunciar-te, recapacita com es sentiran els teus empleats en sentir el que els hagis de dir.

 

“Un gran líder és el que pot ajudar a uns altres a descobrir el seu potencial per si mateixos”

Bo Bennet

Compártelo

Inici de sessió