5 libros para pedir y regalar este Sant Jordi

5 libros para pedir y regalar este Sant Jordi

Books to read and give this Saint Jordi

The most recent surveys carried out by the CIS (Spanish Centre for Sociologic Research) show that people read less and less in Spain, where 65% of population assure they never or hardly ever read. However, the arrival of Book Day every year, with its fairs and literary events, gives a new boost to this sector, which can be proud of generating nothing less than 0,7% of GDP (Gross Domestic Product) for the State coffers. These figures place book sale as the most important cultural industry of our country.

If you are among those who find it hard to read because they don’t have enough time or interest, the celebration of Book Day and Saint Jordi in Catalonia can be the perfect excuse to give or be given any of the best selling books about the business world. Here you are a selection of the winners and finalist of IV Know Square Awards as the Best Enterprise Books 2014, titles you can’t miss to reach business success.

The Zero Marginal Cost Society. Jeremy Rifkin.

The development of new energy forms and communications systems has generated more efficient management models, which let the implementation of a horizontal economy model where the marginal cost is reduced to zero for all the society members.  This means a new economical paradigm in which access becomes important against property and conventional markets lose their position in favour of internet. In this context, we have to point out the role of the “prosumer”, who produces, consumes and shares goods and services, reorganizing the traditional capitalist economic model creating a collaborative common good.

Shackleton’s Compass. Jesús Alcoba.

The book analyzes the keys of the English Irish explorer Ernest Shackleton’s leadership, a man who succeed at crossing the Antarctica on foot with his crew, getting back home safely after two years of expedition in extreme conditions. This story was such a success that has become a case study at international business schools like an epic management model.

Decisive. Dan & Chip Heath.

Considered as the main northamerican disseminators about change management and decision making, Heath brothers compile the main theories and studies about how cognitive biases affect the costumer’s rational decision making. They also suggest a method to minimize the weight of these biases when it comes time to decide.

Hatching  Twitter. Nick Bilton.

The journalist of The New York Times, Nick Bilton, explains in a misterious way the process of creation and development of one of the main social networks nowadays after a hard researching process. Bilton unveils the story of treason, intrigue and ambition and the secrets of the power struggles hidden behind this corporate giant’s friendly side.

Neuroeconomy. Pedro Bermejo.

The neurologist Pedro Bermejo reveals the new competitive and ethic challenges generated with the theorizing and implementation of the neuroeconomy, an independent discipline based on the application of neurobiology to marketing and management of organisations.

                                                                                                                                                                                                  He who reads much and walks much, goes far and knows much.  Miguel de Cervantes

Libros para pedir y regalar este Sant Jordi

Pese a que encuestas recientes del CIS (Centro de Investigaciones Sociológicas) aseguran que cada vez se lee menos en España, donde un 65% de la población asegura no leer nunca o en escasas ocasiones, cada año la llegada del Día del Libro, con sus ferias y eventos literarios, da un nuevo empujón a este sector, que puede sentirse orgulloso de aportar nada menos que el 0,7% del PIB (Producto Interior Bruto) a las arcas del Estado. Estos datos colocan la venta de libros a cabeza de las industrias culturales de nuestro país.

Si te encuentras en el grupo de aquellos a los que les cuesta leer por falta de tiempo o de interés, la celebración del Día del Libro y Sant Jordi en Cataluña, puede ser el pretexto perfecto para que te animes a regalar o dejar que te regalen alguno de los títulos sobre el mundo de los negocios que están batiendo récords de ventas. Aquí va una selección de los ganadores y finalistas de los IV Premios Know Square al Mejor Libro de Empresa 2014, que no pueden faltar en tu estantería para alcanzar el éxito empresarial:

La sociedad a coste marginal cero. Jeremy Rifkin.

El desarrollo de nuevas formas de energía y sistemas de comunicación han dado como resultado modelos de gestión más eficientes, que permiten un modelo de economía horizontal donde el coste marginal se reduce a cero para todos los miembros de la sociedad. Un nuevo paradigma económico en el que el acceso cobra importancia frente a la propiedad y los mercados convencionales pierden terreno frente a internet. En este contexto, cobra especial relevancia la figura del “prosumidor”, que produce, consume y comparte bienes y servicios, reorganizando el tradicional modelo económico capitalista, en beneficio de un bien común colaborativo.

La brújula de Shackleton. Jesús Alcoba.

El libro analiza las claves del liderazgo del explorador anglo-irlandés Ernest Shackleton, que consiguió atravesar a pie la Antártida junto a su tripulación y devolverla a casa sana y salva tras dos años de expedición en unas condiciones extremas. Toda una cruzada que se ha convertido en un caso de estudio en las escuelas de negocio internacionales, como modelo de gestión épica.

Decídete. Dan & Chip Heath.

Considerados como los principales divulgadores estadounidenses sobre la gestión del cambio y la toma de decisiones, los hermanos Heath recopilan las principales teorías y estudios sobre cómo los sesgos cognitivos afectan a la toma de decisiones racional del consumidor, y proponen un método para minimizar el peso de dichos sesgos a la hora de decidirnos.

La verdadera historia de Twitter. Nick Bilton.

El periodista de The New York Times, Nick Bilton, explica en clave de misterio el proceso de creación y desarrollo de una de las principales redes sociales del momento, tras un exhaustivo trabajo de investigación. Bilton desvela la historia de traición, intriga, ambición. Los entresijos de las luchas de poder se esconden tras la cara amable de este gigante empresarial.

Neuroeconomía. Pedro Bermejo.

El neurólogo Pedro Bermejo pone de relieve los nuevos retos competitivos y éticos surgidos a raíz de la teorización y puesta en práctica de la neuroeconomía. Una disciplina incipiente basada en la aplicación de la neurobiología al marketing y la gestión de organizaciones.

El que lee mucho y anda mucho, ve mucho y sabe mucho. Miguel de Cervantes

 

Llibres per a demanar i regalar aquest Sant Jordi

Share This Post

Suscríbete a nuestra lista de correo:

Acepto la Política de privacidad

Leave a reply