Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
2015-04-23

Llibres per a demanar i regalar aquest Sant Jordi

Les enquestes recents del CIS (Centre de Recerques Sociològiques) asseguren que cada vegada es llegeix menys a Espanya, on un 65% de la població assegura no llegir mai o en comptades ocasions. Tot i això cada any l’arribada del Dia del Llibre, amb les seves fires i esdeveniments literaris, li dóna una nova empenta a aquest sector, que pot sentir-se orgullós d’aportar  el 0,7% del PIB (Producte Interior Brut) a les arques de l’Estat. Aquestes dades col·loquen la venda de llibres a la cima de les indústries culturals del nostre país.Si et trobes en el grup d’aquells als quals els costa llegir per falta de temps o d’interès, la celebració del Dia del Llibre i Sant Jordi a Catalunya, pot ser el pretext perfecte perquè t’animis a regalar o deixar que et regalin algun dels títols sobre el món dels negocis que estan batent rècords de vendes. Aquí va una selecció dels guanyadors i finalistes dels IV Premis Know Square al Millor Llibre d’empresa 2014, que no poden faltar a la teva prestatgeria per aconseguir l’èxit empresarial:

La societat a cost marginal zero. Jeremy Rifkin.

El desenvolupament de noves formes d’energia i sistemes de comunicació han donat com a resultat models de gestió més eficients, que permeten un model d’economia horitzontal on el cost marginal es redueix a zero per a tots els membres de la societat. Un nou paradigma econòmic en el qual l’accés cobra importància enfront de la propietat i els mercats convencionals perden terreny enfront d’Internet. En aquest context, cobra especial rellevància la figura de el “prosumidor” que produeix, consumeix i comparteix béns i serveis, reorganitzant el tradicional model econòmic capitalista en benefici d’un bé comú col·laboratiu

La brúixola de Shackleton. Jesús  Alcoba.

El llibre analitza les claus del lideratge de l’explorador anglo-irlandès Ernest Shackleton, que va aconseguir travessar a peu l’Antàrtica al costat de la seva tripulació i retornar-la a casa sana i estàlvia després de dos anys d’expedició amb unes condicions extremes. Tota una creuada que s’ha convertit en un cas d’estudi a les escoles de negoci internacionals com a model de gestió èpica.

Decideix-te. Dan & Chip Heath.

Considerats com els principals divulgadors nord-americans sobre la gestió del canvi i la presa de decisions, els germans Heath recopilen les principals teories i estudis sobre com els biaixos cognitius afecten a la presa de decisions racional del consumidor, i proposen un mètode per minimitzar el pes d’aquests biaixos a l’hora de decidir-nos.

La verdadera història de Twitter. Nick Bilton.

El periodista de The New York Times, Nick Bilton explica, en clau de misteri, el procés de creació i desenvolupament d’una de les principals xarxes socials del moment, després d’un exhaustiu treball de recerca. Bilton desvetlla la història de traïció, intriga, ambició i els secrets de les lluites de poder s’amaguen darrere de la cara amable d’aquest gegant empresarial.

Neuroeconomía. Pedro Bermejo.

El neuròleg Pedro Bermejo posa en relleu els nous reptes competitius i ètics sorgits arran de la teorització i posada en pràctica de la neuroeconomía. Una disciplina incipient basada en l’aplicació de la neurobiología al màrqueting i la gestió d’organitzacions.

El que llegeix molt i camina molt, veu molt i sap molt. Miguel de Cervantes

Compártelo

Inici de sessió