Com ens canviarà la vida l’ Internet de les coses?

Com ens canviarà la vida l’ Internet de les coses?

Donar vida a objectes inanimats és una de les majors obsessions d’inventors i científics, a la qual devem la majoria d’avanços que ens han portat fins a l’actual Internet de les coses (The Internet of Things ó LOT), que ha transformat per complet els nostres estils de vida i la forma de relacionar-nos amb el món que ens envolta.

El LOT està basat en la hiperconnectivitat, és a dir, la connexió de diferents objectes o dispositius entre si, gràcies a una IP, una adreça d’ Internet que permet l’ intercanvi de dades entre ells via bluetooh, wifi, 3G, etc. i, per tant, la comunicació M2M (Machine to Machine)

Els sistemes de domòtica que permeten controlar a distància la climatització i les llums d’una casa, apagar el foc de la cuina, baixar les persianes, o que el frigorífic actualitzi la nostra llista de la compra, també tenen la seva aplicació en el terreny empresarial, optimitzant els recursos energètics a les seus de grans corporacions.

Però a més, el LOT amb els seus objectes i dispositius sempre connectats ha fet evolucionar els models de negocis tradicionals cap a models més oberts i col·laboratius que utilitzen les noves tecnologies per oferir a l’usuari un valor afegit. Un clar exemple el trobem a plantejaments com el de l’empresa líder en tecnologies electrotècniques i d’automatització ABB, que esta estudiant la possibilitat de connectar dispositius intel·ligents a una xarxa social, posant en comú les experiències d’usuaris i tècnics per a resoldre de manera ràpida i precisa tot tipus d’incidències i reparacions.

Sense cap dubte, es tracta d’un camp en ple desenvolupament que generarà durant els pròxims anys, negocis valorats en ingents sumes de diners, amb aplicacions que van des de el sector sanitari o l’automoció, a la logística i la seguretat, amb aplicacions tan sorprenents com la sèrie de TV “12 Monkeys”, que s’emet per la cadena SyFy, que permet controlar els llums dels espectadors a través d’una aplicació mòbil connectada a les bombetes de la seva llar per aconseguir una experiència més intensa.

Una altre proposta interessant de la mà d’ Amazon, que ha creat uns botons de reduïdes dimensions que poden instal·lar-se a qualsevol racó per actualitzar la comanda de diferents articles. Cada botó té associat un producte concret i està connectat via wifi al compte d’ Amazon de l’usuari, on es configura la quantitat i tipus de producte que es desitja comprar. Pel moment, els “dash buttons” estan en fase de proves per a un selecte grup d’usuaris americans, amb un llistat de 250 productes de 18 empreses. Tot un avanç pels office managers de les empreses, que podran actualitzar les seves comandes amb un sol click.

 

“Grans descobriments i millores impliquen invariablement la cooperació de moltes ments”

Alexander Graham Bell

Share This Post

Subscriu-te al llistat de correu:

Estic d'acord amb la Política de privacitat

Leave a reply