Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
2016-03-17

Dins el món dels negocis el lideratge és una habilitat necessària i indiscutible. Però, què és el que fa a un CEO convertir-se en líder? Al post d’avui expliquem amb la col·laboració de quatre grans emprenedors del panorama actual:  Núria Vilanova, Marc Noguera, Raquel Roca y Félix López, que ens ofereixen, des de la seva experiència professional, els seus consells més útils per a aconseguir-lo i gestionar-lo amb èxit.

“El nou lideratge és digital”, ens explica Núria Vilanova, presidenta de ATREVIA. Segons ella, Internet i les xarxes socials han marcat un abans i un desprès en la manera d’exercir el lideratge, creant una comunicació que cada vegada és més horitzontal i menys vertical.

El lideratge online forma part de la marca i és un procés irrenunciable a la seva identitat i, per això, els líders corporatius han de ser-ho també a la comunicació digital

Avui es comunica de manera més immediata, transparent i amb més influència sobre les marques, pel que, segons la seva opinió, un directiu només pot ser líder si està dins les xarxes socials, involucrant-se en projectes, buscant les tendències més innovadores i realitzant una escolta activa. Per això, és essencial que els nous líders siguin digitals i estiguin a l’entorn de manera proactiva: “comprendre i conèixer com i qui està a la xarxa és fonamental per a influir, crear aliances, alinear els nostres equips en torn a objectius comuns i propiciar una autèntica connexió de la marca amb el públic.”

En definitiva, un bon líder ha de ser un excel·lent estrateg online, per que el “lideratge online forma part de la marca i és un procés irrenunciable a la seva identitat i, per això, els líders corporatius han de ser-ho també a la comunicació digital.

Per la seva part, Marc Noguera, creador de Founders&Tips, ho té clar: “la clau és equip, equip i equip”. En un món on pràcticament tots els negocis són globals i els mercats més competitius, és molt complicat ser el millor sense comptar amb un bon equip humà. Segons la seva experiència, això s’aconsegueix treballant 5 aspectes bàsics: 

  • Humilitat: per a reconèixer que hi ha altres persones millors que nosaltres a determinades àrees i que aquestes persones són necessàries per a l’èxit del negoci.
  • Escolta: d’altres opinions i punts de vista diferents al nostre.
  • Treball en equip: sabent compartir tasques, delegar, acceptar les decisions i errors d’ altres.
  • Comunicació: per a que tot l’equip comparteix una visió i objectiu comú.
  • Diversió: que el treball de l’equip il·lusioni i sigui un repte divertit.

L’autora de “Knowmads. Els treballadors del futur”, Raquel Roca, nos comenta que “el líder amb futur, està sempre buscant, aprenent coses noves, tractant d’innovar i millorar els processos; d’optimitzar la productivitat des de la flexibilitat i la creativitat”. Per a ella, la supervivència i èxit de l’empresa passa, necessariament, per l’ implementació d’un correcte Social Business Plan, nodrit de la capacitat d’ adelantar-se, de fer escolta activa i de sumar creació i desenvolupament de projectes, posant com a centro de tot aquest ecosistema al ser humà i empatizant amb ell. El que es denomina “exercir lideratge transformacional”, que podria resumir-se, segons el seu llibre, en aquests quatre components, coneguts com «Les 4 is» per les sigles en anglès:

  • Influencia idealitzada (II): el líder serveix com un model de conducta ideal per als treballadors; el líder fa el que diu i és admirat per això.
  • Motivació inspirada (IM): té la capacitat d’inspirar i motivar als seguidors. La combinació d’aquestes dues primeres is, és el que constitueix el seu carisma.
  • Consideració individualitzada (IC): demostra genuïna preocupació per las necessitats i sentiments dels treballadors. Aquesta atenció personal és un element clau per a que aquest s’esforcin al màxim.
  • Estimulació intel·lectual (IE): el líder desafia als treballadors a ser innovadors i creatius.

El líder amb futur, està sempre buscant, aprenent coses noves, tractant d’innovar i millorar els processos; d’optimitzar la productivitat des de la flexibilitat i la creativitat.

Per a Félix López, fundador i CEO de Conectando Empresas, el lideratge és una capacitat que es va adquirint amb temps. Per a ell, és fonamental ser primer un bon professional i destacar a l’equip en el que treballes, compartint experiències i aprenentatges amb els teus companys i guanyant la seva confiança.Estant al front d’una empresa, ens explica, primer és necessari “conèixer al 100% a l’equip, les seves capacitats, les seves necessitats i els seus objectius personals” i “fer-los participants d’un projecte en comú”. Un bon líder sap motivar al seu equip, recompensar-lo, posar-li reptes que puguin aconseguir, formació contínua, jornades de team building, celebrar els èxits, etc. Si saps fer tot això, el teu equip et seguirà allà on vagis.

Un líder té que conèixer bé al seu equip i donar-li autonomia, confiança i recolzament continu per a fer-los créixer professionalment.

Des de els Centres de Negocis Lexington agraïm enormement a aquests quatre grans influencers del panorama empresarial la col·laboració prestada per a aportar als nostres lectors la seva visió i els seus millors consells sobre lideratge empresarial.

Compártelo

Inici de sessió