Crowdfunding: Què és i quines son les millors plataformes

Crowdfunding: Què és i quines son les millors plataformes

Si busques un finançament per a la teva empresa per a qualsevol projecte empresarial en concret o materialitzar una idea de negoci i no vols recórrer a crèdits o préstecs d’identitats bancàries, has de saber que el crowfunding és una gran i eficaç alternativa a aquestes opcions convencionals.

Coneguem que és el crowfunding!

El crowfunding permet a qualsevol creador de projectes reunir una quantitat de diners considerable entre moltes persones

El crowfunding és un tipus de finançament col·lectiu que permet a qualsevol creador de projectes reunir una quantitat de diners considerable entre moltes persones amb l’objectiu principal de donar suport a una determinada iniciativa.

A canvi d’aquesta aportació de diners, els col·laboradors reben recompenses no monetàries i (normalment) originals, per exemple: agraïments personalitzats en la web del creador, la pre-compra de productes o serveis a un preu inferior al que tindria al llançar-los al mercat o regals independents a tall d’agraïment.

5 de les millors plataformes de crowfunding.

Aquestes són algunes de les millors i múltiples plataformes de crowfunding que existeixen i que hauràs de conèixer si vols emprendre una campanya de recaptació de fons per finançar una campanya o projecte empresarial. Són aquestes!:

#1 ➟   Indiegogo

Aquesta plataforma de crowfunding nord-americana t’ingressa els diners recaptats encara que no hagis pogut arribar al total, però això si: has de complir amb les teves recompenses. En Indiegogo no fa falta que el teu projecte sigui exclusivament creatiu, sinó que també accepten causes socials i particulars i tenen una categoria especial per emprenedors.

#2 ➟   Kickstarter

Aquesta plataforma, també nord-americana, és de les més utilitzades i la que més diners hi ha recaptat fins a l’actualitat en comparació a la resta. Es caracteritza per apostar per projectes nous i creatius amb la finalitat de fer-los realitat i materialitzar-los.

Si vols llançar una campanya de crowfundinga a través d’aquesta plataforma, has de saber que en ella no s’admeten projectes de caritat ni personals, i si busques finançament per un producte, t’exigeixen un prototip real.

#3 ➟   Verkami

Una de les plataformes de finançament espanyoles més importants i amb un percentatge d’èxit del 70% Verkami va dirigida principalment per a creadors, artistes, dissenyadors i col·lectius, encara que és cert que va ampliant el seu ventall de projectes. Aquesta plataforma es queda amb el 5% de les recompenses mes les despeses de transferència d’aquestes i proporciona 40 dies aproximadament perquè els impulsors dels projectes arribin a la meta i cobreixin tot el capital que demanen.

#4 ➟   Goteo

Goteo és una plataforma de crowfunding amb matisos diferents de les anteriors, i és que és una iniciativa impulsada i administrada per una entitat sense ànim de lucre que aposta per donar visibilitat a projectes socials, culturals, tecnològics i educatius.

Alguna cosa que també ho fa diferent de la resta de plataformes crowfunding és que els col·laboradors no esperen rebre una “recompensa” a canvi, sinó que es pretén un retorn col·lectiu: les organitzacions comparteixen amb la resta de la societat els seus projectes perquè puguin utilitzar els seus coneixements. És a dir, a canvi de finançament, els impulsors donen a conèixer el seu pla d’empresa perquè serveixi a altres, faciliten la descàrrega lliure d’una obra creativa, posen a l’abast dels altres dissenys que es poden utilitzar lliurement, etc.

#5 ➟   Lánzanos

Lanzanos també és una plataforma de crowfunding espanyola caracteritzada per haver d’aconseguir en la primera fase del projecte més de 100 vots per poder començar amb la campanya de crowfunding i fer-se així amb el finançament col·laboratiu i monetari.

Per altra banda, es diferencia de la resta de plataformes perquè permet recaptar finançament en el món offline Com? A través d’uns vals que genera el creador del projecte: cada un d’ells s’assigna a una recompensa del seu llistat i compte amb un codi d’autenticitat. Per bescanviar, el creador per exemple podria organitzar un esdeveniment per presentar el seu projecte “in situ” i a través de Lánzanos recaptaria fons per la venda d’entrada. En aquest cas, els vals podrien ser els tiquets d’accés a aquest esdeveniment.

Ja saps, si hi ha algun projecte o idea que et ronda el cap i vols, d’una vegada, materialitzar-la, profunditza en aquestes plataformes de crowfunding i escull la que més s’adapti a les teves necessitats i expectatives empresarials.

“Ningú és amo de la multitud encara que cregui tenir-la dominada”

 Eugene Ionesco

Share This Post

Subscriu-te al llistat de correu:

Estic d'acord amb la Política de privacitat

Leave a reply