Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
2015-03-26

Queda clar que les noves tecnologies han revolucionat les nostres vides durant els últims anys, amb nous dispositius i procediments impensables fins fa relativament poc, que no paren de sorprendre’ns amb cada nou gadget o actualització. Tot això és el resultat d’un laboriós procés d’investigació i desenvolupament, que no només ha canviat per complet la nostra manera de veure el món i de relacionar-nos, sinó també el nostre vocabulari.

De la mateixa manera que ha succeït a la resta de facetes de les nostres vides, aquesta transformació tecnològica també ha afectat dins el pla empresarial, amb l’actualització de procediments més eficients i nous models de negoci basats en les noves tecnologies.

Tant si ets empresari, emprenedor o simplement amant dels negocis, et recomanem que actualitzis el teu vocabulari amb aquests tres conceptes imprescindibles per a comprendre i començar a formar part del nou paradigma empresarial.

  1. Economia Hiperconectada: Tal i com comentàvem al principi d’aquest post, l’aparició d’ Internet i dels dispositius mòbils ha comportat el desenvolupament de les tecnologies intel·ligents que permeten que persones, empreses, societats o inclús electrodomèstics estiguin interconnectats a qualsevol lloc i en tot moment. Tot això ens ha portat a una nova era. La de la Hiperconectivitat, on noves tecnologies, com el núvol, permeten col·laborar més enllà de les fronteres i reaccionar amb major rapidesa davant qualsevol circumstancia, la qual cosa es tradueix en una gestió més àgil i eficient per a les empreses.
  2. Business Model Canvas (Llenç de models de negoci): Es tracta d’una eficaç eina en matèria de gestió estratègica i empresarial, utilitzada tant per a startups com per a empreses ja consolidades. Aquesta metodologia permet reduir el temps necessari per a desenvolupar productes i serveis competitius, amb el mínim cost possible i es composa de 9 blocs, corresponents a les àrees clau per al desenvolupament d’una empresa. Segment de client, proposta de valor, relació amb el client, canal de distribució, ingressos, activitats clau, recursos clau, socis clau i estructura de despeses.
  3. Èxit: Es tracta del moment més decisiu en el desenvolupament de qualsevol startup, quan desprès de la fase inicial, l’empresa s’enfronta a una nova fase que pot ser molt rentable o pel contrari, portar-la a la ruïna. Es tracta del moment en el que la startup deixa de dependre dels seus inversors pel seu finançament, optant per la venta o difusió, la sortida a borsa, la recompra de participacions als inversors o, en els més dolorosos casos, el tancament.

L’ innovació no va lligada a la perfecció. Innova i llança, després el teu entorn t’ajudarà a perfeccionar

Bernardo Hernández, Google

Compártelo

Inici de sessió