Els 10 errors més comuns dels emprenedors

Els 10 errors més comuns dels emprenedors

Un dels principals factors que porten a una persona a apostar a ser emprenedor és la pèrdua de la por al fracàs. De tota manera, posar en marxa un projecte suposa posar en risc, temps, esforç i diners, però també pot aportar pèrdues socials i morals.

És ben cert que, la majoria d’empresaris d’èxit actuals compten amb algun que altre fracàs al seu currículum que els ha servit com a experiència per aprendre dels seus errors, et resumim els errors més habituals per tal que també puguis aprendre d’ells sense la necessitat d’experimentar-los en primera persona.

Erros més comuns

  1. Creure que una idea brillant és suficient. Encara que hagis estat el primer en concebre  un producte o negoci que pot arribar a ser la bomba, has de buscar la manera de portar-la a la pràctica amb èxit.
  2. Nou no implica necessariament rentable. A vegades, resulta més pràctic i rentable resoldre problemes de productes ja existents que arriscar-se amb nous llançaments que impliquen una major inversió e incertesa.
  3. Considerar que un bon producte o servei es ben sol. Encara que és imprescindible comptar amb una bona matèria prima, per a que es vengui, és imprescindible comptar amb una estratègia adequada per a donar a conèixer el teu producte i garantir la seva supervivència.
  4. Pensar que es pot amb tot. Posar en marxa un bon projecte requereix un gran esforç en diferents àmbits, impossibles de controlar per una sola persona. Has de formar un bon equip de professionals especialitzats en diferents àmbits i ells et portaran cap a l’èxit.
  5. Resistència al canvi. S’ha de tenir en compte que el normal a mida que un negoci creix és que es produeixin canvis a tots els nivells i, no adaptar-se a ells suposa frenar en aquest procés de creixement.
  6. Viure aliè a les xifres. Si no vols perdre el control del teu negoci, has de ser conscient en tot moment de quines són les despeses derivades de la teva activitat i dels beneficis que obtens amb ella. Quasi tots els emprenedors d’èxit en el sector d’ Internet compten amb un MBA o algun tipus de formació financera.
  7. Tancar els ulls a la realitat. En l’èxit de tot negoci intervenen multitud de factors. Encara que sigui impossible controlar-los tots, has de considerar-los per a tenir una visió realista del futur de la teva empresa en diferents escenaris i poder actuar en conseqüència.
  8. La falta de motivació. Emprendre per necessitat resta un potent motor al teu negoci.  La il·lusió i l’esforç són les armes més poderoses per a guanyar la batalla a l’èxit.
  9. Posar límits al teu negoci. A un mercat cada vegada més global, no té sentit tancar-nos portes. I per aprofitar al màxim aquesta oportunitat, Internet juga un paper fonamental.
  10. Insistir en els mateixos errors. Encara que et sentis orgullós del teu negoci, potser que el teu públic no ho vegi d’igual manera, si detectes que alguna cosa no funciona bé, busca les causes i posa-hi remei, corregir un error a temps pot evitar-te molts mals de cap.

 “El fracàs et dóna l’oportunitat de començar de nou, amb més intel·ligència”. Henry Ford

Share This Post

Subscriu-te al llistat de correu:

Estic d'acord amb la Política de privacitat

1 Comment

  1. ¿Conoces los diferentes tipos de sociedades para constituir una empresa? | Lexington Desembre 3, 2015

    […] la hora de crear una empresa hay varios aspectos que se deben tener en cuenta, entre ellos, el tipo de sociedad bajo la cual se […]

Leave a reply