Els avantatges dels centres de negocis pel networking

Els avantatges dels centres de negocis pel networking

En l’àmbit dels negocis hi ha diversos factors clau a tenir en compte. Entre ells, un dels conceptes més rellevants i de major repercussió és el denominat networking.

El networking és la filosofia que consisteix a establir una xarxa professional de contactes amb l’objectiu de donar-nos a conèixer (tant a nosaltres mateixos com a professionals com al nostre negoci) i millorar les nostres possibilitats de negoci. D’aquesta manera es pretén aprendre dels altres i arribar a més contactes, podent aconseguir possibles socis, clients, col·laboradors o inversors.

La funció principal del networking és, per tant, establir relacions socials i professionals amb persones amb interessos comuns al nostre negoci per aconseguir avançar en el mateix.

En aquest sentit, els centres de negocis, coneguts també com a “hotels d’empreses”, són l’espai idoni en el qual establir aquest tipus de relacions interempresariales, ja que en ells es concentra un gran nombre d’empreses provinents de diversos sectors, la qual cosa pot propiciar que sorgeixin sinergies interessants per al nostre negoci.

Per tant, els principals avantatges que ens aporten els centres de negocis són, d’una banda, que ens ofereixen una alta disponibilitat d’oficines i despatxos flexibles, perquè puguem desenvolupar la nostra activitat empresarial diària de manera còmoda, eficaç i professional, amb total tranquil·litat; i d’altra banda, ens proveeix de sales de descans i espais per prendre un cafè o un refrigeri, els quals es poden utilitzar per tenir converses amb els nostres “veïns” de despatx.

En aquesta línia, ens convé aprofitar aquests llocs per prendre contacte amb les persones al capdavant de les empreses que ens envolten. Aquestes relacions, que al principi poden ser merament socials, poden arribar a convertir-se en relacions comercials amb el temps, propiciant que tots dos negocis actuïn conjuntament per a la consecució d’uns objectius comuns, amb la finalitat d’augmentar els beneficis empresarials.

A més d’això, del networking amb els nostres companys de centre, pot beneficiar-nos en el sentit que siguin el mitjà pel qual coneguem a nous possibles clients, socis o inversors.

D’aquesta manera, no s’ha de malgastar cap oportunitat de començar a tenir contacte amb ells, ja sigui a les sales de descans, o fins i tot a l’ascensor, un element de vegades oblidat però que dóna motiu a iniciar converses que potser d’una altra manera no haurien sorgit, possiblement perquè aquesta persona no està allotjada en la mateixa planta que tu.

Des de Lexington Centres de Negocis, t’animen a que facis  un networking actiu. Presenta’t, inicia converses i lliura targetes de visita al personal de les altres empreses. Segur que en poc temps veus el fruit d’aquestes relacions

“En definitiva són les relacions amb les persones les que donen sentit a la vida”, Karl Wilhelm Von Humboldt

Share This Post

Subscriu-te al llistat de correu:

Estic d'acord amb la Política de privacitat

5 Comments

  1. Actos sociales en la empresa, ¿sí o no? | Lexington Agost 20, 2015

    […] Potencian el networking: el tipo de actos abiertos, donde no sólo participa el personal de la empresa sino también personas externas a ella, como por ejemplo los vecinos de planta del centro de negocios, potencian las relaciones con empleados de otras empresas, que quizá en un futuro hagan surgir sinergias que resulten beneficiosas para tu negocio. […]

  2. Guía: Estrategias de networking esenciales para todo empresario | Lexington Març 3, 2016

    […] no ha oído hablar alguna vez de networking? Este concepto anglosajón, que está tan de moda en los últimos años, lleva utilizándose desde […]

  3. Sunaina Abril 10, 2018

    Good post.
    Keep writing.

    • lexington Maig 3, 2018

      Thanks Sunaina!

Leave a reply