Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
María Abraín
2017-03-16

Que bé que s´està quan tot funciona com la seda, veritat? Però, compte! Com a professional dels negocis, hauries de ser previsor i definir un pla de crisi pel que pugui passar, ja que mai se sap quan es pot presentar una situació d´emergència per a la reputació de la teva empresa.

Tenir definit un pla de crisi empresarial es clau per avançar-se a possibles escenaris complicats i poder gestionar-los de manera efectiva

Des de Lexington et proposem seguir aquests passos per elaborar un perfecte pla de crisis empresarial, aquí anem!

Planificació, sempre planificació

La planificació es la base per a que tot negoci funcioni correctament i sense imprevistos no desitjats. Tenir definit un pla d´actuació t´ajudarà a agilitzar l´ardu procés, a actuar de forma més efectiva i a començar a recuperar la reputació de la teva marca l´abans possible.

Nomena a un responsable

Tot projecte, tasca o treball necessita un cap visible. Tria un responsable que tingui actitud emprenedora, facilitat en la presa de decisions, sigui proactiu i amb gran capacitat comunicativa.

El responsable no estaria sol, així que hauràs de seleccionar a les persones que formaran part del seu equip/gabinet de crisi i que el recolzaran en tot el procés de gestió.

Dins d´una situació de crisi empresarial, no s´han de buscar culpables, sinó solucions

Anàlisi i objectius

Abans de posar en marxa el pla de crisi a la teva empresa, hauràs d´analitzar detingudament que es el que ha succeït i l´abast que ha tingut entre el teu públic objectiu. Pensa que no s´ha de buscar culpables, sinó solucions.

Així mateix, estableix i fixa quins son els objectius que vols aconseguir amb el pla de crisi empresarial, les prioritats i els principis d´actuació, com per exemple minimitzar els danys potencials que pot provocar per al negoci.

A quin públic et dirigeixes?

Defineix el perfil del públic al qual vas a dirigir les teves accions estratègiques en aquesta situació de crisi, això es imprescindible per saber les eines, tons i missatges que tindràs que utilitzar per establir una conversació amb ell i arribar així a una entesa mútua.

Tria la estratègia més idònia

  • Estratègia reactiva: Es tracta de comunicar únicament davant d´un requeriment per part del públic.
  • Estratègia proactiva: Informar abans que sorgeixi la demanda, de manera que la empresa aconsegueixi controlar el flux informatiu de la situació.
  • Estratègia accessible: Es basa en realitzar una estratègia de transparència informativa des de la pròpia empresa, mostrant-se oberta al diàleg.
  • Estratègia de consistència: La empresa comunicarà el que ha passat  a través de declaracions oficials unilaterals.

L´actitud, abans de res!

Ja sabem que comptar amb un pla estratègic ben plantejat i definit es necessari, però a més a més ha d´anar acompanyat d´una gran dosi de paciència i molta honestedat, ja que la forma d´actuar de la pròpia empresa també determinarà l´èxit del pla de crisi.

Des de la teva empresa, s´haurà d´adoptar una actitud de transparència, admetent els errors i disculpant-se de forma oberta i sincera. A més a més, seria recomanable que s’exposés que es farà per solucionar el conflicte, el que ajudarà a suavitzar la situació.

En definitiva, als negocis, anticipar-se als pròxims passos es crucial: un cop estàs posant en marxa el pla de crisi empresarial, has d´anar pensant com es farà la avaluació post-crisi i el pla de recuperació de reputació de la teva marca.

“La planificació a llarg termini no es pensar en decisions futures, sinó en el futur de les decisions presents”

Peter Druker

Compártelo

Inici de sessió