Cóm és la tipologia de clients d’una empresa?

Cóm és la tipologia de clients d’una empresa?

  La resposta a aquesta pregunta és: molt variada! Que significa això? Doncs que és habitual que una empresa que fa un temps és considerable al mercat disposi d’un ampli ventall de diferents clients. No obstant això, una empresa que acaba de néixer està començant a definir com són els seus, el que representa un gran repte no només per aconseguir la seva fidelitat i guanyar-se la seva confiança, sinó també per saber orientar els esforços i recursos del negoci en la direcció correcte.

És imprescindible que un CEO o empresari conegui perfectament quins són els tipus de clients que pot trobar-se per saber com tractar-los

Pren atenció a aquest post perquè a continuació donarem a conèixer quina és la tipologia de clients d’una empresa consolidada. Som-hi!

8 tipus de clients segons la seva personalitat.

  • L’apòstol

Aquest tipus de client és el més Fidel de l’empresa, no abandona, segueix i persisteix malgrat els contratemps que puguin existir. Cuida’l perquè és ell qui pot convertir-se en prescriptor de la teva marca, ja que manifesta alts nivells d’encant i de compromís a llarg termini.

  • El setciències

Aquest tipus de client s’acosta a la nostra marca per mostrar que coneix tant el mercat que qualsevol resposta que li donem al seu problema podria ser molt millor. La clau és tenir confiança suficient en el nostre producte o servei que faci que els nostres arguments de venda siguin sòlids i difícilment desmuntables.

  • El negociador

El negociador pot ser que sigui el client més exigent, i és que no tot val per ell: li agrada saber tots els perquè i tractar d’obtenir sempre el millor dels resultats (relació qualitat-preu) per sentir-se satisfet.

  • L’arriscat

L’arriscat no podia faltar en aquesta llista sobre la tipologia de clients d’una empresa, i és que sense ell, probablement l’empresa no sigui el que és realment: sempre està disposat a conèixer les novetats i respondre constantment els teus estímuls empresarials.

  • L’ indecís

L’indecís no sol tenir interessos específics cap a diferents productes, però no té gran capacitat d’elecció: li costa decidir entre diverses opcions, pel que l’empresa haurà d’utilitzar un discurs breu, eficaç i directe per poder ajudar-lo en el seu procés de presa de decisions.

  • El mercenari

A aquest tipus de client no l’importa canviar de producte o servei, no té compromís per l’empresa i valora el preu per sobre de la qualitat.

  • El endarrerrit

El client endarrerit és aquell que es resisteix a tot tipus de canvi, és més aviat tradicional i no sol acceptar noves idees, ja que se sent “amenaçat” per la incertesa i el canvi.

  • El lleial

Aquest tipus de client segueix un patró de conducta similar al de l’Apòstol però amb un nivell de compromís i intensitat menor, sempre hi és quan el necessites i mai, mai et decebrà. 

“Un client satisfet és la millor estratègia de negoci”.

 Michael LeBoeuf

Share This Post

Subscriu-te al llistat de correu:

Estic d'acord amb la Política de privacitat

Leave a reply