Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
2019-12-09

L’inconformisme és un valor que associem de forma inherent a qualsevol persona amb esperit emprenedor. Millorar, superar-se i buscar la millor versió de les coses és una cosa vital quan ens trobem en l’entorn empresarial i és que avui en dia, amb un mercat global i amb tanta competència, no innovar en l’empresa és prendre el camí directe cap al fracàs.

El primer pas pel creixement empresarial és fomentar una “cultura de la innovació” en el teu equip

Com pot ajudar la innovació a un negoci?

Innovar és una de les millors tàctiques per diferenciar-se de la competència o inclús per superar-la. Provar noves estratègies d’innovació en les diferents àrees de la companyia és la millor forma d’escalar posicions en el mercat, però la innovació requereix noves idees, recursos i dedicacions per aconseguir objectius.

La innovació ha de formar part del dia a dia i el sistema intern de l’organització ha de posar el mecanisme necessari perquè sigui possible deixar pas a aquestes formes noves de producció. Però Com es poden innovar en una empresa?

No innovar en l’empresa és prendre el camí directe cap al fracàs.

#1 Troba una nova necessitat i cobreix-la.

Les indústries es troben, en continua evolució, mantenir-se al dia de les novetats d’altres sectors és una bona forma de buscar oportunitats d’innovació pel nostre sector. Trobar un “espai buit” en el mercat no és fàcil, encara que amb les eines disponibles avui en dia podem investigar i inspirar-nos en el que passa en altres sectors.

#2 Sigues flexible en l’optimització de processos.

Molts negocis, sobretot els més grans, són reticents a canviar els seus mètodes de treball. Existeixen múltiples processos que podrien millorar-se, poden ser petites accions del dia a dia o altres més grans, internes o externes… L’important és qüestionar els processos per donar peu a millorar-los o automatitzar-los tan dins com a fora de l’empresa.

#3 Distribució i emplaçament del teu producte o servei.

Internet i la globalització i connexió dels mercats internacionals suprimeix moltes barreres per a quasi qualsevol mena de producte o servei. Si et trobes en un mercat saturat, trobar noves formes de distribuir o col·locar el teu producte poden ser una via favorable per innovar.

#4 Les sinergies.

Col·labora amb agents externs. Siguin altres marques de sectors diferents o professionals independents, crea noves col·laboracions amb persones, institucions o organitzacions que puguin aportar una nova perspectiva a la teva forma de treballar i a la que ofereixes.

#5 Actualitza el teu producte o servei

Es tracta d’una cosa evident però hi ha moltes companyies que no el practiquen. La tecnologia avançada de pressa i hem de mantenir una oferta interessant i competitiva. A més a més és important escoltar als nostres clients i als potencials consumidors per adaptar el nostre producte o servei a les seves demandes.

El primer pas per crear innovació en una empresa és fomentar una cultura de la innovació entre els seus treballadors. Col·labora amb les persones que formen part del teu equip, escolta’ls i dedica espais concrets de temps per plantejar noves idees o propostes de millora.

Totes les coses son impossibles, mentre ho semblin.

Concepción Arenal

Compártelo

Inici de sessió