Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
2015-07-09

Has notat que a la nova era digital cada vegada es fa més complicat aconseguir una bona visibilitat i captar nous clients per a la teva empresa? No estàs sol, és una realitat que afecta a la majoria de companyies. Per això, des de Lexington et proposem que comencis a treballar dur amb ‘influencers’ per tal que es converteixin en els teus majors prescriptors a l’hora de difondre el teu negoci i poder augmentar cada vegada més la teva àrea d’influència. Seran el portaveu que la teva empresa necessita per a arribar a més usuaris i t’ajudaran a que els clients potencials descobreixin els serveis o productes que puguis oferir-les-hi.

Però, ¿que és un influencer?

Un influencer és una persona de referència i de gran prestigi a l’univers digital que té un gran poder de persuasió i que amb el pas del temps s’ha convertit en un líder d’opinió. Paral·lelament, els influencers tenen un gran domini de la comunicació i xarxes socials, a més de tenir al seu poder coneixement d’un o varis sectors en concret. Gràcies a les seves dots comunicatives, la seva creativitat i la seva manera d’expressar-se, aconsegueixen guanyar-se la simpatia dels seus seguidors en particular i del públic en general. Per tot això, la seva gran popularitat es converteix en la millor aliada per a una marca, ja que tot el que l’influencer publica es converteix en or.

A l’hora de buscar els millors prescriptors per a la teva empresa, hi ha diferents factors que has de tenir en compte per tal de que la selecció sigui el més eficaç possible. Les característiques essencials que tot influencer ha de tenir son:

Afinitat amb els valors de la teva empresa. Ha d’haver una connexió entre la marca i l’influencer, per tal que l’efecte de les seves comunicacions aconsegueixi arribar al públic objectiu de l’empresa.

– Els continguts compartits amb l’influencer han de ser de qualitat: imatges, vídeos i textos tractats amb el màxim rigor i originalitat, per a poder captar l’atenció del públic.

– Un bon ‘influencer’ ha de tenir una gran interacció amb els seus seguidors.

Quins són els passos que has de seguir a l’hora de seleccionar i treballar amb un influencer?

1. Identifica i crea una llista amb els influencers de referència que siguis afins a la teva marca i als valors de la teva empresa. Eines com Kred, Klout y Peerindex poden ajudar-te per a fer una primera busca. Encara que els indicadors que aquests softwares et proporcionen es basen només en algoritmes i per això has d’analitzar amb més profunditat els resultats per a seleccionar nomes els millors.

2. Monitoritza a la teva llisa de seleccionats: segueix el seu dia a dia, analitza les seves publicacions (quin llenguatge utilitzen, amb quin to, ús d’imatges de qualitat(; així com també la qualitat dels seus seguidors, és a dir, si aquesta poden convertir-se en clients potencials de la teva marca.

3. Contacta amb els 10 ‘influencer’ que més convenen a la teva empresa: fer arribar els teu interès, explica-li que el segueixes des de fa un temps, explica-li quins són els teus valors com a marca i com encaixen amb el seu perfil i proposa-li quines col·laboracions podeu dur a terme junts.

Si aconsegueixes captar l’atenció d’un o varis influencers veuràs com la visibilitat i el posicionament del teu negoci va millorant poc a poc. A mes, gràcies als seus comentaris sobre la teva marca, aconseguiràs una major notorietat i la teva reputació, tant online com offline, serà cada vegada millor. Finalment, comptar amb l’opinió favorable cap a la teva empresa o persona de referència al sector, et permetrà diferenciar-te i destacar sobre els teus competidors.

Aquesta nova estratègia d‘influencers es basa en el tradicional boca a orella portat al terreny de la comunicació digital, el que permet que els seus efectes es multipliquin encara més.

“La marca per a una empresa és com la reputació d’una persona. Guanyes la reputació fent les coses amb tota la teva força”, Jeff Bezos.

Compártelo

Inici de sessió