Tens la idea de negoci, tens el pla financer i el pla estratègic però encara et falta trobar el nom que concentri tota la personalitat del teu producte o servei i s’acosti als futurs clients. Vols saber com escollir el nom d’una empresa? Ha arribat el moment del Naming.
“Un bon Naming està compost d’un 20% de creativitat i un 80% d’anàlisi i coneixement de marca”
El naming és pur atzar, darrere dels noms de les grans marques hi ha moltes hores d’estudi dedicades a escollir un nom de l’empresa idoni que permeti la marca posicionar-se com a líder.
Quins tipus de Naming existeixen?
Abans de guiar-te en el procés d’escollir un nom d’empresa, volem que coneguis els diferents tipus de Naming utilitzats, pot servir-te de guia:
-
Descriptiu
El teu nom descriu a la teva marca i aconsegueix que els consumidors sàpiguen perfectament que estàs venent o que fas. Et sona Don Limpio?
-
Acrónim
En alguns casos, l’ús dels acrònims és l’evolució natural del naming descriptiu, Les sigles es converteixen en el nou nom de l’empresa, més curt i amb major identitat. H & M (Hennes & Mauritz)
-
Abstracte
Són paraules inventades que només aconsegueixen adquirir significat a llarg termini. És un tipus de naming arriscat, però molt potent si aconsegueix connectar amb el públic objectiu. No hi ha competència que aconsegueixi desbancar un bon nom abstracte: Google.
-
Suggerent
Fan referència a les sensacions que els productes o serveis de la companyia pretenen transmetre. Un nom suggerent aconsegueix posicionar ràpidament a la marca i apropar-la al seu públic: Loewe.
Com escollir el nom d’una empresa en 5 passos
Ara que ja coneixes els diferents tipus de Naming que existeixen, és el moment de saber com escollir un nom d’empresa. No et perdis aquests consells:
?Brainstorming
Pots començar per demanar ajuda a persones properes o més participes de la idea de negoci i deixa volar la imaginació! A vegades, usar aquesta eina de treball grupal fa que sorgeixin idees molt interessants.
⏳Inverteix temps
Ja hem explicat que escollir un nom d’empresa adequat no és qüestió d’atzar, però el que necessitaràs es temps i paciència. No et preocupis, quan donis amb el correcte sentiràs que ha sigut un temps molt ben invertit. Han sorgit bones idees del brainstorming? Comença a treballar-les!
?Analitza a fons les propostes
Potser, el brainstorming i un treball posterior t’han donat algunes bones propostes de Naming, Defineixen la teva idea de negoci? Són coherents? Fàcils de pronunciar? Sonen bé?
?Disponibilitat
Consell Molt important: no llancis campanes al vol abans de comprovar que el nom que has escollit per la teva empresa està disponible i pots registrar-lo pel teu negoci.
?Testeja
Has trobat amb el nom de la teva empresa! Ara has de testejar, així que escriu-lo, escolta’l, tradueix-lo, imprimeix-lo, conjugal… si et segueix semblant perfecte, és que has encertat el Naming, Felicitats!
“Has d’aprendre les reglas del joc i depres jugar millor que ningú”
Albert Einstein