Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
28/08/2014

El finançament és un dels principals problemes amb els que es troben la majoria d’empresaris i emprenedors a l’hora de posar en marxa els seus negocis. Es per aquest motiu que la fluïdesa de la comunicació, a l’hora d’aconseguir la confiança dels inversors, cobra una vital importància per a la bona salut de qualsevol negoci.

En aquest sentit, has d’aprofitar qualsevol situació per a realitzar una presentació destinada a despertar l’ interès de possibles inversors. També coneguda com a “Elevator pitch”, la teva exposició ha de transmetre la teva idea de negoci en una hipotètica trobada a un ascensor. A continuació, t’ oferim alguns consells per a preparar-te:

  1. Explicació breu i concreta del teu projecte. En poques paraules ha de quedar clar el model de negoci i les principals característiques. En uns tres minuts has de ser capaç de resumir la teva idea, pel que hauràs de sintetitzar al màxim i transmetre passió.
  2. Experiència personal. Per a l’inversor pot resultar molt clarificador conèixer a la persona que hi ha darrere d’un determinat projecte, més enllà de xifres i dades. Per això és aconsellable explicar de manera concreta les necessitats i ambicions laborals i, en definitiva, la teva experiència personal.
  3. Objectius i necessitats. Els inversors volen tenir clar el paper que jugaran dins el teu projecte i per aconseguir-ho és necessari que conegui l’objectiu que persegueixes, així com els requeriments imprescindibles per aconseguir-lo.
  4. Quin és el teu públic objectiu. Establir el mercat al que es dirigeix la teva empresa o negoci ajudarà a l’inversor a confiar en la teva aposta. Per això has de fer-li veure que coneixes el sector en el que desitges entrar i als teus competidors, així com el lloc que ocuparà la teva empresa o negoci dins d’aquest context.
  5. Aconsegueix una reunió posterior. En aquest cas, l’objectiu de l’“Elevator pitch” no es aconseguir directament el finançament, sinó despertar l’ interès del possible inversor per a explicar-li amb detall el teu projecte en una reunió més formal. D’aquí la necessitat d’establir una reunió posterior a la que puguis presentar el teu Pla de Negoci, detallant estimacions financeres, anàlisis de mercat, recursos disponibles, equip de treball, proveïdors i més informació.

L’entusiasme i la confiança en tu mateix i en el teu projecte són fonamentals per aconseguir l’èxit, per això has d’estar sempre preparat i aprofitar qualsevol oportunitat per casual que sembli. Un cop aconsegueixis establir una reunió, escull un lloc apropiat per a portar-la a terme en un entorn professional. A Lexington posem a la teva disposició sales de reunions de diverses dimensions perfectament equipades amb les solucions tecnològiques més avançades i disponibles amb total flexibilitat. A més,  comptaràs amb l’assistència permanent d’un equip de professionals formats per personal tècnic, administratiu i de restauració que t’ajudaran a convertir la teva reunió en tot un èxit.

“El futur té molts noms: per als dèbils és allò inaccessible; per als temorosos, allò desconegut; pels valent és l’oportunitat.

Víctor Hugo

Compártelo

Inici de sessió