Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
2017-07-27

Segurament has sentit que si Storytelling cap aquí, que si storytelling cap allà… però saps exactament de què es tracta? Bé, abans d’entrar en matèria comencem per traduir-lo i definir-lo: és una narració, una manera de comunicar explicant històries i connectar emocionalment amb els nostres clients, generant així amb ells la relació de confiança i fidelitat que totes les marques busquen.

Fins aquí perfecte, no? Anem a conèixer 6 claus per saber com fer storytelling i aconseguir vendre més. Pren atenció!

#1 Tingues alguna cosa que explicar.

Defineix, específica i estableix bé que és el que vols explicar a la teva audiència. Sense una idea, no hi ha història i adéu storytelling… c’est fini!

#2 A qui et dirigeixes?

Saber a quin públic objectiu i buyers persona volem fer arribar el nostre storytelling, és imprescindible! Necessitem conèixer els seus gustos, interessos i inquietuds, només d’aquesta manera podrem oferir-li un contingut que els hi arribi com realment esperem.

Compta amb un objectiu SMART: Specific, Measurable, Achievable, Relevant i Time-bound

#3 Preguntat… Què vols aconseguir?

Tota acció porta a perseguir uns objectius. Així que quan comencem a elaborar aquesta estratègia de storytelling hem de marcar aquells que volem aconseguir. Està clar que vendre més estarà entre els objectius principals, no obstant, hem de marcar altres que ens beneficiïn a mig-llarg termini com: impactar sobre els nostres usuaris, captar l’atenció dels clients potencials, millorar la marca, entre d’altres…

[Consell] Intenta que els teus objecitus siguin sempre la fórmula SMART: Specific (específic), Measurable (medible), Achievable (assolible), Relevant (rellevant) i Time-bound (acotat en el temps).

#4 Selecciona els teus missatges clau.

Potència aquelles fortaleses del teu negoci per crear missatges persuasius. Per exemple, si la teva empresa destaca en el mercat per ser la que millor relació qualitat-preu ofereix, elabora un missatge que sobresurti precisament aquest punt fort i sigui, a la vegada, cridaner per captar l’atenció dels teus clients.

En aquest sentit, l’ideal seria escollir tres missatges clau que indetificaren les fortaleses principals del negoci i incloure’ls en una única frase. D’aquesta manera, el teu públic associarà millor la teva marca i podria animar-lo a escollir-la.

És important definir com ens dirigirem al nostre target, a través de quins canals i en quina forma comunicarem el storytelling

#5 Escull els canals.

Treballar és com fer storytelling i no definir a través de quins canals els volem distribuir i fer arribar al nostre públic, és com no fer res, la veritat. Així que, els nostres esforços també s’hauran de centrar a identificar les vies mes adequades per què la nostra història flueixi i flueixi.

#6 Storytelling… everywhere!

Si el que vols és aportar encara més valor a la teva marca, per què no fas d’aquesta un autèntic storytelling? Amb això ens referim al fet que seria interessant que el naming, logo, identitat corporativa, slogan, web… tinguin alguna cosa a explicar. El storytelling no hauria de ser una cosa puntual que es quedi en una acció, sinó que hauria de formar part d’un tot i impregnar allò que representa la teva marca.

 “El màrqueting no es tracta de les coses que venguis, sinó de les històries que expliques”

Seth Godin

Compártelo

Inici de sessió