Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
2015-05-28

L’últim informe anual publicat per Infojobs i ESADE revela un notable increment de la demanda de treballadors autònoms per part de les empreses, a conseqüència de la crisis econòmica, bé per a fer front a puntes de treball puntuals o per a contractar serveis específics d’experts que no es troben en plantilla. Unes dades avalades per l’augment del número d’autònoms fins als 3.078.000 durant l’any passat.

Dins d’un context tan competitiu, es fa més necessari que mai diferenciar-se de la resta de candidats que ofereixen serveis similars i no deixar mai de buscar nous clients per a combatre la constant sensació d’inestabilitat que atemoritza a la majoria de professionals freelance. Segueix aquests consells i aconsegueix una nodrida cartera de clients:

1. Concreta quin es el teu mercat i centrat en ell. Estudia les seves necessitats i objectius i fes-li saber tot el que pots fer per ells, així aconseguiràs captar la seva atenció. No menyspreïs el teu temps perseguint impossibles que no puguis satisfer.

2. Dedica varies hores al dia a buscar nous clients o mercats, així serà més difícil que et quedis sense opcions en cas de que un dels teus clients deixi de requerir els teus serveis o quan estigui a punt de finalitzar algun dels teus contractes de col·laboració.

3. Genera la teva pròpia base de dades amb un llistat d’empreses, contactes, emails, telèfons i tota aquella informació rellevant que més tard puguis utilitzar a l’hora de contactar amb empreses per oferir els teus serveis. Sempre pots usar contactes comuns, però en cas d’esgotar-los, no dubtis a l’hora d’acudir a LinkedIn, que pot oferir-te informació molt valuosa, com el nom de les persones clau per a contactar en una companyia. És més senzill obtenir resultats si saps a qui dirigir-te, que no pas si truques a una centraleta amb un clar objectiu comercial.

4. Defineix una estratègia comunicativa i els canals que utilitzaràs per a contactar amb els teus clients potencials. Des d’una trucada telefònica, un email, missatges a través de xarxes socials, visites personals… o una combinació de tots ells. Qualsevol mètode és adequat sempre que s’aconsegueixi l’objectiu: que el teu potencial client tingui a la ment la teva empresa quan necessiti els teus productes o serveis.

5. Destaca amb un bon perfil a LinkedIn. La xarxa professional per excel·lència és un aliat perfecte per a milers d’autònoms que, com tu busquen nous clients. Així que aprofita per a diferenciar-te i no passis desapercebut! Per això, has de ser molt selectiu a l’hora d’acceptar contactes i crear una personalitat digital que transmeti la teva valia professionals: presenta’t amb una bona foto, sintetitza el teu perfil amb un bon titular, participa en grups de debat en els quals hi estiguin els teus potencials clients, i no et centris només als de la teva activitat professionals. També pots crear una pàgina d’empresa a la que vagis publicant informació rellevant sobre la teva marca i serveis.

                                  “Tots els teus somnis poden fer-se realitat si tens la valentia de perseguir-los”

Walt Disney

Compártelo

Inici de sessió