Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
María Elipe
2022-11-17

Un autònom, una PIME i el CEO d’una companyia coincideixen al centre de Madrid… què tenen en comú? Molt senzill, tots es troben en cerca de l’espai de treball perfecte per la seva empresa. Encara que triar la ubicació pel vostre negoci no és feina fàcil, avui compartim amb tots vosaltres les claus per a trobar la millor localització per al vostre business i no morir en l’intent.

On situar un negoci: clau per a l’èxit d’una empresa

Exposició, costos, estratègia, imatge de marca… són molts els camps en els quals triar la millor ubicació per la vostra companyia pot tenir impacte. I és per això que la localització ja és part de les estratègies que plantegen empreses de totes les grandàries quan volen obrir el seu mercat en una nova ciutat o país.

No sols val amb una oficina bonica, un local suficient o que l’espai de treball quedi prop de casa; l’estudi que fa falta per triar on fixar una empresa és molt més complex i té en compte factors com la competència, el públic objectiu, el trànsit …

A continuació, podreu trobar un índex perfecte en el qual basar la vostra anàlisi, us ho posem molt fàcil! No obstant això, si preferiu posar-vos en mans de professionals, a Lexington comptem amb un equip capaç de reunir totes les vostres necessitats i demandes i convertir-les en la millor proposta d’oficina. Parlem?

 

Aspectes clau per a trobar la millor localització per a un negoci

Responent a cadascuna d’aquestes preguntes i treballant sobre un plànol de la vostra ciutat objectiu, podreu formar-vos molt fàcilment un mapa d’àrea sobre el qual començar la vostra cerca. I és que, en l’eix en el qual tots els punts connectin és on voldreu situar la vostra companyia.

Per on es mou el vostre públic objectiu?

La millor ubicació d’una empresa està on es troba el seu públic objectiu. Depenent del vostre mercat, és millor triar la seva zona residencial, de treball d’oci … Però això sí, estudiant els comportaments, necessitats i preferències del vostre buyer persona trobareu la zona ideal per a situar les vostres oficines.

On es troba la vostra competència?

Encara que el lògic seria pensar que la millor zona per a situar la vostra empresa és lluny de la competència, on no puguin arrabassar-vos els vostres leads, la realitat és una altra. Disposar d’un espai vital còmode, en el qual les empreses competidores no es converteixin en un mal de cap cada dia, és una cosa necessària, però també triar una zona referent en el vostre sector.

👉🏻 Us posem un exemple molt clar! Una botiga de joieria de luxe amb un públic objectiu molt marcat, no s’amagaria en una zona merament residencial, o una empresa que es dedica als espais flexibles o de coworking no triaria situar les seves oficines a 50 km de la ciutat o una zona sense connexions de transport públic. La virtut està en el punt mitjà.

On es concentra la demanda?

És a dir, en quin lloc concret sé que el meu públic objectiu té una necessitat que jo puc cobrir? Identificar aquests «punts calents» de la ciutat és primordial, perquè eviten desplaçaments de l’usuari, donant-li la solució al seu problema exactament quan i on la necessita.

👉🏻 Per exemple: un estudi de fotografia prop d’una comissaria, restauració saludable prop d’oficines o un establiment d’arranjaments tèxtils en una zona amb botigues de moda.

Com arriba el meu públic objectiu a la meva ubicació o seu?

Tant per una una sala de reunions en Barcelona, una oficina, una botiga, una nova casa, un centre de formació… estudiar les connexions en transport públic i amb carretera (així com la possibilitat de pàrquing en la zona) és imprescindible. Si voleu que el vostre públic objectiu pugui descobrir el vostre negoci o veure’s atret cap a ell, ha de trobar-se en una zona de fàcil accessibilitat amb autobús, metre, tren o vehicle privat.

👉🏻 ¿El nostre Consell? Escull una zona amb *tot* inclòs. Els nostres espais de treball de Castellana 79 compten amb les millors connexions de tota la capital, just al costat de l’intercanviador de Nuevos Ministerios (estació que connecta amb 7 línies de rodalies i línies 6,8 i 10 de metro), més de 10 busos cap al centre de Madrid, accessos immediats amb les principals vies i possibilita’t de pàrquing en el mateix edifici. Una ubicació immillorable.

És una zona agradable?

Creiem que això és imprescindible, i és que situar la vostra empresa en una zona que inspiri confiança i que convidi al vostre públic objectiu a connectar amb vosaltres no és una decisió a prendre a la lleugera. I no només això! La impressió que tinguin els vostres equips també és vital, perquè poder nodrir-se i créixer en les seves carreres en una esfera professional atraurà i retindrà el talent en la vostra companyia.

Algun benefici extra?

Una vegada el marc es va fent més petit i s’acosta el moment de decidir, és bo tenir en compte què més pot aportar-vos (o treure-ho de mala manera) una zona en qüestió. Encara que no tingui a veure amb el vostre negoci, estudiar si es troba prop d’una avinguda principal que solen tallar o si es preveuen obres per la zona que dificultaran l’accés pot ser el detall que marqui la diferència entre triar la millor ubicació per a la vostra companyia i un «quasi, però no».

Lloguer o compra? La millor opció per triar la ubicació d’una oficina

Per descomptat, cada opció té els seus avantatges i, depenent de la naturalesa del vostre negoci, trobareu pros i contres en tots dos escenaris. El que també podem afirmar és que, si parlem d’oficines, l’opció més popular actualment entre empreses de totes les grandàries és optar per una oficina flexible en uns espais de coworking.

Aquesta tipologia d’espais de treball comença des de zero amb molts dels punts de la checklist anterior ja indicats, perquè es troben en els principals nuclis urbans o zones financeres on es concentra la demanda, amb una accessibilitat immillorable i una esfera professional que complirà amb els objectius de nodrir al vostre talent i potenciar la nostra notorietat de marca.

Tanmateix, els beneficis extra que aporten els espais flexibles com els de Lexington inclinaran encara més la balança: optimització de costos i limitació de burocràcies (en comptar amb totes les llicències, permisos i subministraments anteriorment contractats), temps de condicionament amb oficines llestes per a entrar en 24 h i un suport 360 amb equip de recepció, manteniment i neteja inclosos en el servei.

Les millors zones de Madrid per llogar una oficina

Algunes zones que estem segurs que compliran les expectatives de la majoria de companyies són eixos cèntrics i referències financeres de Madrid.

El Passeig de la Castellana s’ha convertit en la resposta perfecta a la pregunta «com triar la ubicació pel meu negoci?», perquè destaca per la seva accessibilitat, ambient professional i establiments de restauració i oci que cobreixen la necessitat de tots els equips durant la seva jornada.  Destacant dos punts clau, hem de mencionar la popular zona d’Azca, on s’ubica el nostre flagship a Castellana 79, i Cuzco, amb les millors connexions en carretera i edificis Premium com Lexington Castellana 141 a Cuzco IV.

El barri de Salamanca també comença a despuntar el seu potencial, i és que els carrers com Jorge Juan o Príncipe de Vergara concentren un grosso molt important de públic, el qual ve infinites oportunitats en aquests negocis que escullen aquesta zona de la capital com a localització estratègica.

Tot i que el gegant empresarial del nord de Madrid no relaxa el seu ritme, i és que les ubicacions com la dels nostres espais de treball flexibles a La Moraleja encara és l’objectiu de grans multinacionals de renom.

Les millors zones de Barcelona per llogar una oficina

El projecte 22@ encara despunta com el sòl industrial amb major potencial, això és innegable, tot i que mentre el projecte acaba de madurar, moltes companyies encara opten per l’eix d’Avinguda Diagonal, en ple centre neuràlgic de la ciutat comtal.

L’Accessibilitat i facilitat de moviment, l’energia viva i professional que es respira i la més que ampla experiència en l’èxit d’empreses que popularitza a l’Avinguda Diagonal la converteixen en la nostra recomanació barcelonesa.

Què? L’oficina que tenies al cap ha passat l’examen? 😉

Escollir la millor localització és fonamental per la pel·lícula; en essència, és un personatge més.»

Ridley Scott

Compártelo

Inici de sessió