Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
2020-05-21

Durant els últims anys, hem escoltat molt sobre la digitalització de les empreses i com alguns sectors veien la transformació digital com un canvi a futur i molt a llarg termini. No obstant això, el confinament que hem viscut durant aquestes últimes setmanes al costat de la paralització de l’activitat laboral ocasionada per la crisi sanitària del covid-19 ha provocat l’acceleració d’aquest procés de digitalització de manera sobtada. La digitalització de les empreses ha passat de ser una mera opció a convertir-se en una necessitat imperativa de supervivència.

La digitalització de les empreses ha passat de ser una mera opció a convertir-se en una necessitat imperativa de supervivència en temps de coronavirus

La digitalització és una realitat que ha vingut per quedar-se i a la que moltes empreses s’han anat adaptant durant aquestes últimes setmanes de manera progressiva i natural, ja que portaven temps preparant-se i treballant de manera interna en la seva transformació. No obstant això, per a aquelles que allargaven el procés d’adaptació, aquesta irrupció ha suposat una garrotada important i ha portat amb si incertesa i inestabilitat per als seus empleats.

Potser t'interessa

Oficina virtual

Potencia la imatge de la teva empresa amb una direcció de negocis a Lexington. Però no una qualsevol, sinó una que ubica la teva...

Així doncs, realitzar un canvi de mentalitat i de cultura empresarial és necessari per a aquestes companyies que encara no es plantejaven començar amb el procés de digitalització, sobretot si volen sobreviure en aquests temps que corren. A més, encara que durant els últims anys els hàbits i costums dels consumidors ja estaven canviant, aquesta situació ha accelerat, en certa manera, la consolidació de noves formes de consum que fins ara no formaven part del nostre dia a dia. No hem d’oblidar tampoc que l’actual consumidor és un perfil del molts canals  i que està molt informat , per la qual cosa és necessari desenvolupar models de negoci i plantejar estratègies digitals, si volem arribar fins ell: l’ adaptació és el millor canvi i la única opció de assegurar la supervivència de les empreses.

La transformació digital ha començat i s’ha consolidat des de les llars a conseqüència de la situació provocada per la COVID-19

Durant aquests mesos de confinament, moltes empreses han optat per l’ús de tota mena d’eines i processos digitals que hi han permès seguir apropant el servei als seus clients, i que s’han convertit en el pilar del negoci, aconseguint acollir-se a aquest procés de digitalització tan necessari:

1. Videoconferències: les aliades per mantenir el contacte entre treballadors i clients.

Les empreses dedicades a proveir serveis de videotrucades són un dels sectors que, sense dubte, han capitalitzat aquesta etapa de confinament a casa, i és que el nombre de videoconferències han augmentat considerablement respecte a mesos anteriors. Aquest creixement massiu de les videotrucades és degut, entre altres factors, també a l’increment de teletreball des de casa, sent la principal aposta de l’empresa durant aquesta època.

L’avanç de les noves tecnologies i les diferents eines per a videoconferències que existeixen en el mercat avui en dia han facilitat el procés de transformació de moltes empreses i treballadors que, gràcies a les videoconferències, han pogut complir amb les seves responsabilitats laborals amb certa normalitat.

2. Xarxes socials i comunitats virtuals.

Si fins fa poc alguns sectors consideraven l’ús de les xarxes socials només admès per temes personals i socials, la pandèmia provocada pel coronavirus ha portat amb ell una mentalitat disruptiva en aquest sentit. Ja són moltes les empreses que s’han embarcat en nou canals de comunicació i, actualment és cada cop més habitual veure com les marques participen en les xarxes socials i inclouen la seva presencia en les mateixes com a part de la seva estratègia de digitalització

Alguna cosa similar ha succeït en les comunitats virtuals, a les que se’ls hi ha atorgat major importància. En les últimes setmanes o que inclús han nascut arran d’aquesta època de confinament a casa, Des de Lexington, hem seguit apostant amb força amb el Lexington Community, l’espai virtual i punt de trobada amb els nostres clients. Un canal que ens ha permès seguir en contacte continuo a la nostra comunitat i poder informar de cada pas o mesura presa en aquesta època de tanta inseridora per a tots.

3. Eccomerce i serveis online

Encara que ja fa temps que les compres i els serveis en línia anaven despertant molt d’interès, no ha sigut fins aquest moment quan han aconseguit enlairar definitivament. Inclús empreses que no comptaven amb la seva estratègia de negoci amb aquesta opció han vist en aquesta adaptació la seva única forma de seguir endavant.

I és que l’agilitat dels serveis i compres en línia, la rapidesa. L’optimització de temps i sobretot, el servei a domicili, han estat claus per poder sobreviure durant aquesta etapa de confinament.

4. Vídeos en streaming

És indubtable que el vídeo en streaming s’ha convertit en el rei amb aquesta situació. Els vídeos en directe han passat a ser una opció d’entreteniment pels nostres moments d’oci a una eina mes de treball que s’ha incorporat amb contundència al món dels negocis.

Gràcies als vídeos en directe, ja sigui a través de les xarxes socials o de plataformes destinats per això, moltes empreses i professionals han portat a terme els seus propis webinares, esdeveniments… amb l’objectiu de seguir mantenint el contacte directe amb els seus clients i seguir informant sobre les novetats i canvis produïts en l’empresa, sector, negoci…

5. Teletreball i oficines virtuals.

Com comentàvem anteriorment, una de les mesures preventives que han adoptat la majoria de les empreses des de l’inici d’aquesta crisi sanitària ha estat la implantació del teletreball, un model flexible i conciliador que algunes ja començaven a incorporar però que la gran majoria ni tan sols s’estudiava. En aquest sentit, els serveis d’oficina virtual i domiciliació d’empreses s’han convertit en una fórmula amb molts avantatges per aconseguir que les companyies poguessin implementar la feina a distància, mantenint a la vegada el seu ritme habitual.

Des de Lexington, hem centrat els nostres esforços a potenciar el nostre servei d’oficina Virtual (amb possibilitat de contractació en línia), el qual ha facilitat als nostres clients les gestions del dia a dia, una atenció de trucades, correspondència i paqueteria professional així com l’accés puntual a espais o sales que compten amb totes les mesures de precaució garantides.

En definitiva, hem estat testimonis de què l’adaptació al canvi és possible i sobretot necessària per la supervivència dels negocis. Hem de treballar sempre a mirar cap al futur per millorar el present i en conèixer les opcions i possibilitats que la digitalització ofereix a les empreses: ser proactius i avançar-se als canvis, així i només així, estarem preparant a les nostres empreses davant a qualsevol situació, convertint-les en models realment sòlids.

“Qui no sàpiga adaptar-se quedarà relegat i condemnat a desaparèixer. La transformació digital no és una opció.”
Manuel Cermerón

Compártelo

Inici de sessió