És cert que no sempre es té un bon dia a la feina, oi? Hi ha moments a l’oficina en els que es pot ser més productiu, més creatiu, més operatiu, més eficient… Un professional ha de ser capaç d’adaptar-se a diversos ambients i l’eficiència que demostra repercutirà en la forma competent i assertiva d’afrontar la seva tasca.
A Lexington, com a experts en l’àmbit dels centres de negocis, creem espais de treball on aconseguir una major concentració en el desenvolupament de les tasques com una major inspiració que faciliti la creativitat, sense oblidar poder relaxar-se a l’oficina. Sabem que durant la jornada un aspecte clau en un professional és l’eficiència a la feina, així que anem a veure alguns tips per millorar-la.
Quan val el temps en un entorn laboral?
Sempre pendent del rellotge per complir els temps pre-definits. En aquest sentit el més important és portar a terme una bona estructuració de les tasques, de forma que es pugui gestionar millor el temps, assolint l’èxit i l’eficiència a la feina.
Prioritzar les tasques per ordre jeràrquic aconseguirà que siguis més eficient a la feina
El millor és prioritzar les tasques per ordre jeràrquica, aquí podria ser per entrega de la tasca o el cost del temps, entre altres moles formes. Escull la que més t’interessi en funció de la teva manera de treballar o la rutina.
Creativitat i motivació per afrontar qualsevol tasca.
Necessites creativitat per fer una tasca mecànica? Sí! La creativitat és la clau per fer una cosa de forma més efectiva, sent molt més eficient a la feina. Per què? Per exemple, quan ens enfrontem a una tasca que ens sol costar un temps excessiu i volem buscar la manera de guanyar alguns minuts a favor, que aplicarem? Creativitat! Creativitat per trobar la forma d’aprofitar el temps al màxim.
Distraccions? Millor si desconectes d’elles.
Si ets una persona que li costa concentrar-se a la feina, sabràs que les distraccions no són bones, oi?
Les distraccions vénen de molts estímuls: els externs, com poden ser companys de feina que et fan una consulta, i els interns, com les revisions de l’email cada tres minuts o la il·luminació de la pantalla del mòbil avisant d’un nou whatsapp.
Si vols ser un professional que destaca per la seva eficiència a la feina, el millor és que desconnectis de tot el que t’envolta quan vagis a realitzar una tasca. Quan l’acabis, connecta amb tot el teu voltant, pren-te un respir (o un cafè), descansa i torna a començar!
Desconnecta de les distracions i connecta amb la teva tasca
Si no va amb tu, delega la tasca!
Moltes persones són incapaces de dir no i aquesta resposta pot costar unes hores extres per realitzar les seves tasques, ja que durant les 8 hores a l’oficina han realitzat altres que no la corresponien. És molt important que, si volem ser eficients amb la feina, tinguem en compte que a vegades hem de dir no, prioritzant les nostres tasques per sobre dels altres. Ah! Per descomptat que no serà mal company/a per deixar les tasques dels altres per a després. Don’t worry!
La pregunta del milió: T’agrada la teva feina?
Arribem al final dels tips sobre l’eficiència a la feina i acabem amb la típica pregunta que moltes vegades ens fem però no responem per por, incertesa, responsabilitat, inseguretat, etc. Sóc feliç a la meva feina? M’agrada el que faig?
Si vols ser eficient a la feina, és important que t’agradi el que fas. Quan es realitza una cosa sense motivació és molt més difícil que ens concentrem en realitzar la tasca de la forma més efectiva, no creus?
Sense Dubte, ser un professional eficient a la feina surt d’un mateix i aplicant aquests tips i recomanacions segur que aconsegueixis realitzar les tasques laborals amb un altre rol més satisfactori per tu i amb millors resultats. A per l’eficiència professional!
“Si vols ser excel·lent en una cosa important, necessites prendre l’hàbit en les coses petites. L’excel·lència no és una opció, és una actitud imperant”
Charles R. Swindoll