Si no saps amb exactitud que és el Benchmarking, amb aquesta breu explicació intentarem que et quedi molt més clar: el Benchmarking és una tècnica que s’usa per avaluar, analitzar i recol·lectar informació sobre els productes i/o serveis de la nostra competència amb l’objectiu de comparar i extraure les millors pràctiques i que això ens ajudi a poder millorar els diferents processos de la nostra pròpia empresa.
El Benchmarking ens ajuda a conèixer el que realment funciona en el mercat per tenir en compte i poder fer encara més competitiva la nostra empresa
Avantatges de fer un Benchmarking per la teva empresa:
Realitzar un benchmarking pot oferir múltiples beneficis a la teva empresa, a continuació, detallem els sis més destacables:
- Ens permet detectar noves oportunitats.
- A través de l’anàlisi que realitzem sobre els nostres competidors, aconseguim assolir el coneixement més gran i comprensió sobre ells.
- Com a conseqüència a l’anterior, el benchmarking ens ajuda al fet que tinguem un major coneixement del sector en el qual es troba la nostra empresa.
- El benchmarking ens impulsa a establir nous objectius empresarials.
- Ens ajuda a identificar en quines àrees es pot millorar el rendiment.
- Detectar les noves necessitats dels nostres clients.
✔ Tipos de Benchmarking:
Entre els tipus de benchmarking que existeixen, trobem les següents:
- Benchmarking funcional: Aquest tipus de benchmarking consisteix a realitzar una anàlisi i extreure bones pràctiques d’empreses que destaquen en l’àrea que es desitja perfeccionar, però que no competeixen amb la mateixa empresa ni pertanyen en el sector.
- Benchmarking competitiu: En el benchmarking competitiu, en canvi sí que s’analitzen àrees específiques de competidors directes de la nostra empresa per extreure les bones pràctiques.
- Benchmarking intern: Aquesta modalitat se centri a buscar millors pràctiques dins la mateixa empresa. Per això, s’autoestudia el rendiment de l’organització, comparant i buscant acompliments i buscar perfeccionar-los.
➙ Com fer un Benchmarking?
Per últim, coneixerem els passos que hem de tenir en compte per fer un bon Benchmarking, tenint al cap tot el que hem comentat anteriorment:
- Identificar les empreses considerades com a competència nostra.
- Detectar quins són els productes i/o serveis que ofereixen els clients.
- Definir quins indicadors mesurarem, així com el mètode per recopilar les dades.
- Analitzar la informació recopilada en relació al funcionament actual de l’empresa en aquest àmbit.
- Fixar les metes i temps d’integració de les noves pràctiques.
- Executar la integració de les noves pràctiques.
- Una vegada implantades i executades les noves pràctiques, és imprescindible que mesurem els resultats.
- El Benchmarking, al ser un procés de millora continua, és important que es realitzi de forma recurrent, pel que serà clau fixar la periodicitat amb la qual es portarà a terme aquesta tècnica.
“És bo tenir una competència valida. T’empeny a fer-ho millor.”
Gianni Versace