Tens la idea de negoci, tens el pla financer i el pla estratègic però encara et falta trobar el nom que concentri tota la personalitat del teu producte o servei i s’acosti als futurs clients. Vols saber com escollir el nom d’una empresa? Ha arribat el moment del Naming.
“Un bon Naming està compost d’un 20% de creativitat i un 80% d’anàlisi i coneixement de marca”
El naming és pur atzar, darrere dels noms de les grans marques hi ha moltes hores d’estudi dedicades a escollir un nom de l’empresa idoni que permeti la marca posicionar-se com a líder.
Quins tipus de Naming existeixen?
Abans de guiar-te en el procés d’escollir un nom d’empresa, volem que coneguis els diferents tipus de Naming utilitzats, pot servir-te de guia:
Descriptiu
El teu nom descriu a la teva marca i aconsegueix que els consumidors sàpiguen perfectament que estàs venent o que fas. Et sona Don Limpio?
Acrónim
En alguns casos, l’ús dels acrònims és l’evolució natural del naming descriptiu, Les sigles es converteixen en el nou nom de l’empresa, més curt i amb major identitat. H & M (Hennes & Mauritz)
Abstracte
Són paraules inventades que només aconsegueixen adquirir significat a llarg termini. És un tipus de naming arriscat, però molt potent si aconsegueix connectar amb el públic objectiu. No hi ha competència que aconsegueixi desbancar un bon nom abstracte: Google.
Suggerent
Fan referència a les sensacions que els productes o serveis de la companyia pretenen transmetre. Un nom suggerent aconsegueix posicionar ràpidament a la marca i apropar-la al seu públic: Loewe.
Com escollir el nom d’una empresa en 5 passos
Ara que ja coneixes els diferents tipus de Naming que existeixen, és el moment de saber com escollir un nom d’empresa. No et perdis aquests consells:
?Brainstorming
Pots començar per demanar ajuda a persones properes o més participes de la idea de negoci i deixa volar la imaginació! A vegades, usar aquesta eina de treball grupal fa que sorgeixin idees molt interessants.
⏳Inverteix temps
Ja hem explicat que escollir un nom d’empresa adequat no és qüestió d’atzar, però el que necessitaràs es temps i paciència. No et preocupis, quan donis amb el correcte sentiràs que ha sigut un temps molt ben invertit. Han sorgit bones idees del brainstorming? Comença a treballar-les!
?Analitza a fons les propostes
Potser, el brainstorming i un treball posterior t’han donat algunes bones propostes de Naming, Defineixen la teva idea de negoci? Són coherents? Fàcils de pronunciar? Sonen bé?
?Disponibilitat
Consell Molt important: no llancis campanes al vol abans de comprovar que el nom que has escollit per la teva empresa està disponible i pots registrar-lo pel teu negoci.
?Testeja
Has trobat amb el nom de la teva empresa! Ara has de testejar, així que escriu-lo, escolta’l, tradueix-lo, imprimeix-lo, conjugal… si et segueix semblant perfecte, és que has encertat el Naming, Felicitats!
“Has d’aprendre les reglas del joc i depres jugar millor que ningú”
Albert Einstein