Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
2017-11-23

Les habilitats d’un soci o un bon líder no només han de cenyir-se a les de caràcter més tècnic, sinó que han d’anar més enllà i destacar també les relacionades amb la intel·ligència emocional i social.

⁉ Però, Que és la intel·ligència emocional?

Molt bé, comencem per aquí! La intel·ligència emocional és la capacitat d’identificar, entendre i gestionar les emocions de manera correcta perquè ajudi i faciliti les relacions amb els altres, la consecució d’objectius el control de l’estrès i la superació d’obstacles.

I… la intel·ligència emocional a l’empresa?

Aquí reprenem a l’inici, i és que en l’àmbit laboral és clau que tot professional sàpiga com relacionar-se i com gestionar de manera mes “humana” qualsevol situació que es doni a l’empresa. Així ho explica el psicòleg nord-americà, Daniel Goleman, qui va popularitzar aquest intrínsec concepte per allà els anys 90: “La intel·ligència emocional pot protegir la salut i fomentar el creixement de les organitzacions. Si una empresa té les aptituds que broten del coneixement d’un mateix, l’autoregulació, motivació i empatia, habilitat del lideratge i comunicació oberta, és probable que sigui més adaptable al que el futur porti”;)

Saber gestionar les emocions i relacions socials amb els treballadors, clients, proveïdors i altres interlocutors, representa una eina molt poderosa per les pymes

 

5 components de la intel·ligència emocional.

Cinc són els ingredients que componen aquest tipus d’intel·ligència, sabries dir quines?

3,2, 1… son aquestes!

  • Autoconsciència: és important que els líders empresarials coneguin les fortaleses i identifiquin les oportunitats dels seus negocis, però també que siguin conscients de les debilitats que existeixen i plantejar com es resoldran.
  • Autogestió: un bon líder ha de saber com actuar en cada situació i controlar els seus impulsos de la manera més optima per generar l’estabilitat més gran.
  • Motivació: Aquest és un ingredient imprescindible que deuen practicar els CEOs, i és que, si ells transmeten il·lusió i motivació als treballadors i a més a més consideren important reconèixer la seva feina, la productivitat i la receptivitat es veuran afectades positivament.
  • Empatia: És fonamental conèixer els sentiments i opinions de cada un dels treballadors i posar-se a la seva pell, ja que ajuda als líders empresarials a una millor presa de decisions i a establir relacions socials més estretes.
  • Habilitats socials: Aquí destaquem algunes com la sociabilitat, creativitat, comunicació, escolta activa, capacitat de delegació de treball i adaptació al canvi.

Creus que existeix algun altre component mes? Participa i explica’ns quin afegiries tu, ànim!

“Si hi ha un secret per l’èxit, és el següent: entendre el punt de vista de l’altre i veure les coses amb els seus ulls””.

Henry Ford

Compártelo

Inici de sessió