Ergonomia al treball d’ oficina

Ergonomia al treball d’ oficina

Als treballs d’oficina, el cos està a una posició fixa durant moltes hores, motiu pel qual si no adoptes una postura correcta, pots acabar patint dolors d’esquena, coll, cap, canells, problemes circulatoris, visuals, etc. O d’altre tipus, com falta de concentració i/o baixa productivitat.

Per a evitar que això no passi, has d’adaptar el teu espai de treball i la posició del teu cos durant la jornada laboral, adoptant durant el teu dia a dia una sèrie de recomanacions ergonòmiques.

  • Es fonamental que tinguis una bona il·luminació al teu lloc de treball, de manera que no hagis de forçar la vista per a veure correctament el que estàs fent. A més, és recomanables que la llum sigui natural el màxim de temps possible, així que aixeca les persianes i tanca el llum artificial mentre hi hagi prou llum del dia.
  • La climatització també és important, ja que passar fred o calor fa que el teu cos estigui incòmode i no puguis realitzar bé les teves tasques. En aquest sentit, es recomana que la temperatura de l’oficina no baixi dels 21 graus a l’estiu ni superi els 26 graus a l’ hivern.
  • El teu lloc de treball ha d’estar condicionat acústicament, de manera que no hi hagi grans sorolls, ja que això afecta a la teva capacitat de concentració.
  • La pantalla de l’ordinador ha d’estar davant teu, en línea horitzontal, entre 0 graus a 30 graus per sota, per a evitar fer postures forçades amb el coll i evitar encorbar l’esquena.
  • Tant la cadira que fas servir com la postura que adoptis a ella durant la jornada laboral són factors importants per a tenir una bona ergonomia. La cadira ha de ser còmoda, permetre ajustament segons l’alçada i facilitar els teus moviments. Pel que fa a la posició, has de recolzar-te totalment l’esquena al suport, i formar un angle de 90 graus amb cames i braços, en relació a la posició vertical de l’esquena, recolzant completament els peus al terra.
  • Col·loca els elements que més utilitzis durant el dia més a la teva vora. Per exemple, posa el teclat davant la pantalla i el ratolí a la dreta o esquerra segons siguis dretà o esquerrà.
  • És important que facis descans cada hora o hora i mitja. Aixeca’t i camina una mica per l’oficina. Pots aprofitar aquest temps per a beure aigua, anar al servei, prendre un cafè, fer fotocòpies, etc.
  • També pots fer estiraments de quan en quan, quan notis els músculs carregats. Així alleujaràs una mica la tensió.

Com veus, l’ergonomia als treballa d’oficina és fonamental, no només per a estar més còmodes i evitar tenir problemes de salut, sinó també per a millorar la concentració i augmentar l’eficiència i eficàcia del nostre treball.

Es per això que a Lexington disposem d’ oficines i despatxos ergonòmics, amb mobles adaptats per afavorir la millor posició pel cos i maximitzar la productivitat. A més, amb nosaltres tens la possibilitat de treballar a oficines flexibles, les quals estan dissenyades per a fomentar el moviment continu de la persona i evitar l’estancament del cos durant llargs períodes de temps.

“Cuida del teu cos, és l’únic lloc que tens per a viure” Jim Rohn

Share This Post

Subscriu-te al llistat de correu:

Estic d'acord amb la Política de privacitat

1 Comment

  1. 5 claves para crear un buen ambiente de trabajo | Lexington Agost 10, 2017

    […] 2. Ergonomía en tu oficina […]

Leave a reply