Tens al cap l’idea d’emprendre un negoci però no saps quin model dur a terme? És necessari realitzar un pla estratègic? La resposta a les dues preguntes és si! Com emprenedor o líder empresarial, has de definir el model i el pla de negoci que seguiràs per a conèixer de primera mà quin és el teu ADN. És a dir, és necessari que sàpigues que vols oferir al mercat, a quin tipus de client, com ho faràs, que vendràs i de quina manera vols generar ingressos.
Definir el model i el pla de negoci que seguiràs es clau per a conèixer quin és l’ ADN de la teva empresa
Així que, si encara no tens clar quin model encaixa millor amb les teves expectatives empresarials, a Lexington et donem aquests 7 exemples que et poden interessar abans de llençar la teva idea de negoci:
1. Freemium
Aquest model de negoci funciona oferint serveis bàsics de manera gratuïta, mentre es cobra per altres més avançats i especials. Ha adquirit una major popularitat a aquelles empreses on la seva activitat web està relacionada amb la Web 2.0.
2. Long tail
També coneguda com Llarga cua, és el model oposat als models de negoci tradicionals: en lloc d’oferir pocs productes i vendre molts, el long tail es centra en oferir una àmplia varietat de productes dels quals es vendran relativament poques unitats, però que, a la suma d’aquest petit número de vendes pot ser rentable.
3. Peer to peer (P2P)
Aquest model de negoci està basat en l’ intercanvi o venda de productes i/o serveis entre particulars i/o empreses al mateix nivell.
4. Model d’ afiliació
En aquest cas, la venta o servei d’un producte es fonamenta en la recomanació d’uns a altres, és a dir, l’empresa interessada estableix alguna recompensa per a proveïdors, persones o altres empreses que aconsegueixin atraure clients als seus productes o serveis.
5. Crowdsourcing
Aquest model de negoci neix com l’eina per a externalitzar una sèrie de tasques i treballs mitjançant l’ús de comunitats massives de professionals del sector, d’aquesta manera s’obtenen millors resultats i més solucions en menys temps, aconseguint augmentar l’estalvi de despeses.
6. Franquícia
És una bona sortida laboral per a qui desitja iniciar la seva trajectòria en el mon dels negocis i iniciar la seva empresa. Consisteix en replicar el mateix negoci a diferents llocs, permetent a altres persones o empreses que explotin la seva imatge de marca, els seus productes o serveis, sempre sota la supervisió de l’amo del negoci i a canvi de royalties.
7. Model de subscripció
En lloc de tancar cada vegada una venta per a comercialitzar un producte o servei, en el model de negoci de subscripció, el client paga per l’accés a un producte o servei amb una periodicitat fixada i acordada per avançat.
Freemium, Long tail, P2P, model d’afiliació, de subscripció, Crowdsourcing o franquícia són alguns dels models de negocis que poden inspirar-te
“El valor d’una idea radica en l’ús de la mateixa”.
Thomas Edison