Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
2019-04-18

Al món dels emprenedors el networking resulta absolutament necessari. Sense contactes, seguir el camí correcte és altament difícil, i no perquè falti capacitat per fer-ho, sinó perquè les connexions professionals són imprescindibles. Créixer com un ésser aïllat de la societat actual és pràcticament impossible, molt menys quan parlem d’entorns digitals com els que tenim actualment.

És per això que sempre recomano tenir el networking com part de la teva estratègia empresarial per a fer que el teu negoci creixi. Dit d’altre manera; al igual que la comunicació es considera una part indissoluble del pla d’empresa, el networking hauria de formar part de l’estratègia global del projecte de manera integral. És una divisió més dins el pla que hem de seguir per buscar l’èxit com emprenedors.

A l’ hora de practicar el networking hem d’evitar cometre certs errors comuns. El més important es solventa prenent-nos enserio aquesta activitat i no posposant-la a un segon pla. Els següents errors trobaran la solució a la nostre capacitat organitzativa. El primer és saber en què ens pot beneficiar seguir una estratègia de networking apropiada. Tenir contactes en servirà de guia i d’ajuda quan ho necessitem.

A partir d’aquí, és necessari que busquis els esdeveniments que es celebrin entorn al teu sector professional i als que t’interessarà anar. Fes-te una agenda amb tots ells i planteja’t assistir-hi. Porta amb tu targetes de presentació i entrega-les als professionals que et resultin d’interès. El segon pas, després de l’esdeveniment, és mantenir el contacte actiu per aconseguir que vagi més enllà d’una simple trobada.

Un error que solem cometre és conèixer a un professional durant un esdeveniment i no mantenir la relació. La meva recomanació sempre és realitzar un contacte a posteriori desprès de d’esdeveniment, per a reforçar aquesta presència, ja sigui per email o a través de les xarxes socials, especialment a través de LinkedIn. Només així podrem aconseguit forjar bones relacions empresarials de futur.

D’altre banda, no serveix de res comptar amb molts contactes si no mantenim actualitzada una base de dades. La meva opinió, la millor forma de fer-ho és fent una classificació segons el sector empresarial. Per això comptem amb varies eines, però la més còmode a l’hora de gestionar la meva agenda de contactes professionals és LinkedIn.

Un altre aspecte que hem de tenir en compte és que a les relacions empresarials no tot es basa en intercanvis monetaris. Hi ha ocasions on establir una connexió amb altres emprenedors pot acostar-nos a inversors, proveïdors i contactes als que no haguéssim tingut accés d’una altre manera. Com a networkers hem de tenir una mentalitat oberta a qualsevol proposta empresarial que podem rebre.

Per norma general, el networking és una carrera de fons, un passeig per una llarga avinguda amb parades a les que obtindrem valuosos contactes per a la nostra agenda. No és una carrera a la que sigui difícil competir per força física, però si un repte on l’ intel·ligència i l’ús que fem d’aquesta forma part dels resultats obtinguts.

Autor: Emilio Márquez

Compártelo

Inici de sessió