Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.

Tenir una idea brillant i saber materialitzar-la és la clau per triomfar en els negocis. Hi ha persones que deixen volar la seva imaginació i d’aquesta sorgeixen pensaments que acaben donant lloc a un producte o servei d’èxit. I és que potenciar la creativitat és essencial per aconseguir idees empresarials sorprenents, amb les quals es desperta l’interès de la societat. El handicap és que la imaginació no sempre està quan se la necessita. És més, hi ha estudis que demostren que la creativitat es desperta a la nit. Per això, perquè puguis estimular la ment del teu equip durant la jornada laboral, t’oferim aquestes 6 tècniques creatives per generar idees a la teva empresa.

1 > BRAINSTORMING O PLUJA D’IDEES:

Aquesta tècnica és molt senzilla de portar a terme per impulsar la creativitat en el teu negoci. La pots emprar tu sol o reunir-te amb el teu equip. Consisteix en anotar en un paper totes les paraules que se t’ocorrin i que estiguin relacionades amb el tema de desenvolupar. No importa si els terminis que et venen a la ment tenen relació directa o indirecte, ja que una vegada acabada la pluja d’idees, l’important resideix en saber connectar aquests terminis.Durant el brainstorming, no has de jutjar les idees de l’equip (per absurdes que semblin) i és interessant anar més enllà i aprofundir en aspectes relacionats amb el tema.

Un cop donis per finalitzada la pluja d’idees, tanca el paraigua amb totes les paraules i frases que hagin saltat a la palestra. Arriba el moment d’agrupar els conceptes, analitzar-los i escollir els que et portaran per la senda del triomf.

2 > EL METODE WALT DISNEY:

Que tot el relacionat amb Walt Disney és un èxit està clar. Per això, aquest mètode, impulsat per l’expert en Programació Neurolingüística, Robert Dilts, és una bona opció per despertar la creativitat a la teva empresa. Aquesta metodologia consta de 3 pensaments pel desenvolupament: el somiador, el realista i el crític. D’aquesta manera, la idea inicial s’analitza per separat en cada una de les fases i la que pasa pels 3 filtres és la que assentarà les bases del nou producte i servei.El que la tècnica de Walt Disney impulsa, en treballar un concepte en tres enfocaments de forma independent, és que la realitat i la critica no interrompen els somnis.

3 > 6 BARRETS PER PENSAR:

Aquesta tècnica del psicòleg Edward de Bono posa en escena el funcionament de la ment humana, creen una metàfora amb 6 barrets que serveixen per observar la realitat des d’un prisma diferent. Així doncs, a cada tipus de visió se li aplica un color diferent i les idees es valoren des de totes les perspectives.

Edward de Bono posa en escena el funcionament de la ment humana, creen una metàfora amb 6 barrets

En el món empresarial, aquesta tècnica es posa en practica per generar idees creatives. La tècnica consisteix que un concepte passa pel filtre del barret blanc, on has de platejar-te el punt de partida. Seguidament, en el barret groc, s’ha d’analitzar els beneficis que té. Just al costat oposat hi ha el barret negre, punt en el qual es detecten els desavantatges de la idea inicial amb el fi de millorar-los. Per això, s’ha de fer una parada en el barret verd, que servirà per plantejar alternatives al concepte que estàs desenvolupant.No obstant això, no s’ha d’oblidar de la part emocional d’un negoci i per això existeix un barret vermell, pensat per determinar els sentiments que produeix la idea que vols convertir en negoci. Finalment i per posar ordre, entra en joc el barret blau, que significa control i amb el que quedaran determinats els passos que ha de fer per aconseguir l’èxit empresarial.

4 > L’ESCRIPTURA MENTAL:

Aquesta metodologia, encunyada per Bernd Rohrbach, és una de les més útils per aconseguir un gran nombre d’idees en poc temps. Per tant, si necessites que el teu equip realitzi un treball eficient i inverteixi el mínim temps a obtenir idees exitoses, aquesta és la teva metodologia. L’únic inconvenient que pots trobar és que està pensat per 6 persones, les quals han de proposar tres idees diferents cada 5 minuts. El procés es repeteix durant un temps màxim de mitja hora i el màxim és no deixar d’escriure pensaments, indistintament de la qualitat d’aquests.Amb aquesta tècnica s’aconsegueix potenciar el treball en equip, al mateix moment que s’aprèn a desenvolupar idees a partir dels pretextos que exposin els companys. La clau està en el fet que tot el món treballa a la vegada i sota pressió per complir amb el temps establert. Tot l’equip rema a la mateixa direcció i té com a objectiu comú, encertar-la amb la millor idea.

5 > LA TÈCNICA DE DA VINCI:

Un dels genis que ha donat la història de la humanitat és, Leonardo Da Vinci. També va deixar un llegat aplicable per aconseguir bones idees empresarials. Da Vinci evocava per utilitzar la concentració per evadir-te i abstreure de la feina durant 10 minuts. A partir d’aquell moment, la clau està a dibuixar tot el que et vingui de la ment mentre estàs pensant a la teva empresa, projecte o sector de treball.

Una vegada hagis acabat de plasmar en un paper tot el que se t’ocorri, has de prendre un temps i analitzar el perquè de cada guixot. Intentar trobar nexes d’unió entre els dibuixos és interessant per poder expressar allò que amb paraules no has trobat forma de fer-ho. Aquesta metodologia és molt recomanable per aquells que els resulta complicats transmetre una idea. Així que, si ets un empresari parc en paraules, aquesta metodologia et serà útil per desenvolupar el teu futur llançament al mercat.

6 > LA TÈCNICA DE MOLIÈRE:

Per últim, però no menys útil, si vols trobar una idea d’èxit empresarial, pots utilitzar la metodologia del poeta i dramaturg francès, Jean-Baptiste Poquelin, més conegut com a Molière. Aquesta tècnica, també batejada com el mètode dels ulls nets, consisteix a convidar a una persona o persones alienes al projecte perquè ofereixin la seva pròpia versió i aportin matisos nous. D’aquesta manera, s’aconsegueix un enfocament fresc, ja que l’opinió externa no està esbiaixada pels antecedents.D’aquesta manera, ja tens al teu abast 6 metodologies per obtenir idees empresarials brillants. Utilitzi-les i esprem la teva creativitat i la del teu equip per aconseguir grans resultats. Així mateix, recorda que l’espai en el qual es porten a terme aquestes dinàmiques és essencial. Per això, a Lexington posem a la teva disposició espais en els nostres centres de negocis que faciliten la creativitat del teu equip.

“La creativitat es simplement conectar coses”.

Steve Jobs

Compártelo

Inici de sessió