Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
17/06/2021

¡Benvinguts/des a la masterclass del moment!

Em presento, em dic Paloma García i sóc la directora de Desenvolupament de Negoci a Lexington. Avui passo pel nostre magazine per dirigir-me a tu, emprenedor, que tens la ment plena d’idees brillants i que estàs desitjant donar-li vida. Però, com fer-ho per assegurar que sigui un èxit? 

El primer que necessites és elaborar un pla de negoci. En el post d’avui et proposo una guia amb tots els detalls i passos a seguir per presentar el millor pla de negoci per la millor idea de negoci, la teva. Et quedes?

Que és un projecte de negoci? 

Un projecte de negoci és, ni més ni menys, la carta de presentació d’aquesta idea que no para de rondar-te pel cap, en la que creus al 100%. En aquest post trobaràs ajuda per analitzar la situació del mercat, la viabilitat del teu projecte i veure les bases dels primers passos per fer-ho realitat. 

Un projecte de negoci és la carta de presentació d’aquesta idea que no para de rondar-te pel cap i en la que creus al 100%.

Aquest projecte de negoci sempre estarà viu i tindràs que anar actualitzant constantment, perquè serà l’eina imprescindible per presentar el teu negoci a possibles inversors. 

Per què és important presentar aquest projecte de negoci? 

Tant de cara a tu mateix, emprenedor, com a totes les parts externes que són necessàries per fer de la teva idea una empresa, saber com presentar un projecte de negoci de manera efectiva, és vital.  

Aquest projecte de negoci és com el teu full de ruta. A mesura que avancis amb ell, seràs capaç de detectar errors que havies passat per alt, establir metes reals, estudiar la viabilitat i identificar noves oportunitats en el mercat. És a dir, presentar un projecte de negoci es l’ocasió perfecte per analitzar cada detall, per no deixar cap cap per lligar i evitar els “això ni m’ho havia plantejat” davant les preguntes que els inversors et poden plantejar. 

A mida que avancis amb el teu projecte de negoci, seràs capaç de detectar errors, establir metes, estudiar la viabilitat i identificar noves oportunitats. 

Presentar un projecte de negoci et convertirà en màster de la teva futura companyia, de les possibles fortaleses i febleses que pugui tenir davant la competència, i llavors seràs capaç de convèncer a qualsevol inversor de la rendibilitat del teu projecte. Demostra’ls-hi que, si aposten per ell, estan prenent la decisió correcte!  

Case study: la estructura del model de negoci. 

Cap guia didàctica esta completa sense un bon exemple que ens faci mes fàcil entendre cada punt. 

I quin millor exemple que Lexington? 

Encara que presentar un projecte de negoci es quelcom propi d’una empresa que esta començant, crear el nostre propi projecte de negoci fa anys, haver seguit actualitzant-lo ens ha convertit en màsters de Lexington. 

Després de 40 anys en el sector, aquesta carta de presentació segueix ajudant-nos avui en dia, a detectar oportunitats, a evitar imprevistos i a tenir-ho sempre tot sota control. 

Amb Lexington com exemple, aquests son els punts imprescindibles del teu projecte de negoci: 

The bussines plan: Lexington

1. Has d’elaborar un resum executiu, presentant la teva idea i que et motivi a posar-la en marxa. 

2. El següent a definir del teu negoci, es a dir, desenvolupar detalladament els teus productes o serveis.  

A Lexington ho tenim clar: parlaríem de les nostres modalitats d’oficines híbrides i per hores, de les nostres oficines corporatives personalitzades, dels nostres serveis d’oficina virtual i de les nostres sales per a reunions i esdeveniments. 

3. En el teu projecte de negoci no pot faltar un pla de Recursos Humans, en el que presentes l’estructura de la teva companyia, totes les àrees i departaments i, per suposat, al teu equip. 

4. Fer un estudi de mercat i de la competència, es fonamental, i es el que marcarà la diferencia. Per aquest punt, es molt important que defineixis al teu buyer persona o públic objectiu per cada una dels teus productes. En una de les ultimes actualitzacions del pla de negoci de Lexington hem aconseguit definir als nostres buyer persona perfectes. Us els fem descobrir! 

Mark Douglas es el nostre corporate internacional, CEO d’una empresa amb seu principal a EEUU que busca obrir una nova oficina a Madrid. Mark necessita un espai flexible i un equip bilingüe que l’ajudi a créixer i a entallar relacions professionals en el panorama nacional. 

Un altre exemple seria Maria Ortega, graduada en RRHH i buscant espais a l’avantguarda on realitzar formacions de team builiding sessions amb el seu equip. Les severs tècniques d’aprenentatge demanden les ultimes tecnologies i el seu costat mes proper amb els seus treballadors busca les millors zones de la ciutat, plenes de possibilitats per l’afterwork. 

Extra tip: Fes com nosaltres i presenta’ls amb nom i cognoms! Tracta els teus buyer persona com a clients potencials reals, amb objectius clars, pors i preocupacions, i fins i tot amb marques preferides! La creativitat que pots aportar a aquest punt pot donar-li un aire ocurrent al teu projecte de negoci que ho diferenciï de la resta. 

5. Avui en dia, com comunica la teva marca s’ha convertit en un dels factors mes importants. Prepara el teu pla de marketing amb tot el teu esforç perquè, encara que presentar un projecte de negoci serà la teva carta de presentació al principi, la teva imatge de marca i identitat corporativa ho serà la resta del temps. I per suposat, mai deixis d’actualitzar-te! Branding i rebranding, sempre tenint en compte les ultimes tendències i la teva identitat de marca. 

A Lexington acabem d’estrenar tall de cabell, i ens encanta! Amb aquest rebranding volem recuperar mes que mai el rebel i inconformista que sempre ens ha caracteritzat, i impregnar el logo, colors i identitat de marxa amb el nostre #RebelDNA. Vols saber mes? Aquí et donem tots els detalls perquè sàpigues quan es el moment de fer un rebranding.  

6. El pla financer es el mes important. Analitza la financiació que necessites amb tot detall. 

7. Elabora un pla de producció, amb tots els requeriments per fer una realitat del teu producte o servei. 

8. I una simulació del dia a dia? Al presentar un pla de negoci hauràs de projectar els fluxos de Caixa previstos. Amb aquest anàlisi i la resta de punts correctament elaborats, podràs comprovar la rendibilitat del teu projecte. 

9. Per últim, inclou un anàlisi DAFO (Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats) i infografies durant tota la presentació del teu projecte de negoci. 

Com presentar un projecte de negoci: l’hora de la veritat.

Explica alguna cosa sobre tu, alguna anècdota sobre com neix l’idea i el que t’ha motivat a posar-la en marxa. 

La millor manera de fer que el teu projecte de negoci arribi a aquest possible inversor o soci es que comptis la teva idea amb passió. Explica alguna anècdota sobre com neix l’idea i el que t’ha motivat a posar-la en marxa. Serà clau pel teu èxit. 

A mes a mes entre tu i jo… tot i que tota teoria es important, aquí tens un consell de part meva: 

Explica històries i no et limitis a exposar dades, però no ho revelis tot. Afegeix vídeos i imatges per fer la presentació el més visual possible per la teva audiència. I centrat sempre en els beneficis, les vendes són el punt fonamental.

La masterclass s’ha acabat! Regs i preguntes?

Si tens al cap elaborar un projecte de negoci o et trobes a punt de presentar el teu a possibles inversors i necessites algun tip extra (o ànims, simplement), et llegeixo!

 “Play by the rules, but be ferocious.”

Phil Knight

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Som més que un coworking, oferim Workplace com a servei per acompanyar les empreses en l'adaptació al nou entorn laboral.

Compártelo

Inici de sessió