La comunicació no verbal no s’escolta, es percep i ajuda a les vendes. Si, així és i en aquest post explicarem que és i perquè és tan important en els processos de venda en les empreses, comencem!
“La comunicació no verbal no s’escolta, però si percep i ajuda als processos de vendes en una empresa
⇢ Que es la comunicació no verbal?
Com deien, la comunicació no verbal no és un llenguatge que s’escolti, sinó que és corporal i en ell entren en joc, per tant, diferents actituds, gestos, reaccions… que poden ser ocasionalment decisius en una elecció rellevant per una empresa.
⇢ La importància de la comunicació no verbal en vendes
El llenguatge corporal en el procés de vendes és una empresa clau, ja que incideix directament en ell i ajuda per general a la presa de decisions. Per tant, és important que sapiguem quin missatge és el que volem transmetre al client i com el transmetrem, i és que en una comunicació bidireccional no només les paraules importen, sinó també el contacte visual i la forma d’actuar.
⇢Elements de la comunicació no verbal en les vendes
Per dominar les vendes sense paraules, atent@ a aquests elements de la comunicació no verbal que hauries d’adoptar perquè siguin donant els seus fruits.
✔ Més contacte visual
Comoditat, tranquil·litat i seguretat. Això és el que el receptor del teu missatge visual rebrà, així que en les reunions amb els teus clients mantén sempre el contacte visual amb ells per fer-los sentir més còmodes i, sobretot, transmetre’ls la confiança necessària perquè la seva decisió de comprar els productes o serveis de la teva empresa estigui més a prop que mai.
✔ Atenció amb la postura
La postura que adoptes es pot interpretar de diverses maneres, així que intenta està relaxat, tranquil i sigues sobretot sincer amb els teus clients: ni la forcis perquè semblarà que no actues de forma natural, ni encreuis les cames ni els braços perquè semblarà que no mostres tot l’interès que deuries.
✔ L’expressió, importa!
Diuen que la cara és el reflex de l’ànima… així que mostra la millor versió de tu mateix: manté el contacte visual amb els clients que intervinguin a la reunió (com dèiem en el primer punt), mostra interès i escolta amb deteniment els discursos que s’exposen. Somriu en els moments pertinents i, com a mínim, comença i acaba la visita amb un gran somriure.
✔ El contacte…en la seva justa mida
Quan rebis el client, tingues en compte que l’estreta de mans ha de ser ferm però no agressiu per no transmetre intenció de domini.Durant la reunió o visita, pots utilitzar el contacte físic per cridar l’atenció. Per exemple, posar la mà sobre l’avantbraç de l’altra persona farà que aconsegueixis certa complicitat o confiança.
✔ Controla els gestos
Quan parlem de públic, a vegades, abusem de la gesticulació. Aspecte que hem de tenir en compte, ja que ens pot tornar a la contra i desviar així l’atenció del receptor.Cada gest té una interpretació diferent i a continuació especifiquem la d’alguns d’ells:
- Dits a la boca: es pot interpretar com que el subjecte se sent pressionat.
- Tapar la boca amb la mà o alguns dits: denota que s’està meditant o pensant detingudament en el que s’acaba d’exposar.
- Badallar, mirada distreta o mossegar-se les ungles: són clars gestos que demostren que el subjecte està avorrit.
- Ma a la barbeta: significa que la persona està avaluant i buscant una resposta o decisió.
- Fer servir el bolígraf o donar un cop a la taula: aquests gestos busquen captar l’atenció i despertar l’interès del receptor.
En definitiva, la recepta perfecta per tancar de forma exitosa una venda és desenvolupar les teves habilitats comunicatives per convertir-te en un expert i aprendre a fer servir a favor teu el llenguatge no verbal, Per descomptat, que això ho has de complementar a la vegada amb un model de vendes efectiu i unes aptituds laborals irresistibles.
“El mes important es la comunicación es escoltar el que no es diu.”
Peter Drucker.