Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.





La comunicació no verbal no s’escolta, es percep i ajuda a les vendes. Si, així és i en aquest post explicarem que és i perquè és tan important en els processos de venda en les empreses, comencem!

La comunicació no verbal no s’escolta, però si percep i ajuda als processos de vendes en una empresa

Que es la comunicació no verbal?

Com deien, la comunicació no verbal no és un llenguatge que s’escolti, sinó que és corporal i en ell entren en joc, per tant, diferents actituds, gestos, reaccions… que poden ser ocasionalment decisius en una elecció rellevant per una empresa.

⇢ La importància de la comunicació no verbal en vendes

El llenguatge corporal en el procés de vendes és una empresa clau, ja que incideix directament en ell i ajuda per general a la presa de decisions. Per tant, és important que sapiguem quin missatge és el que volem transmetre al client i com el transmetrem, i és que en una comunicació bidireccional no només les paraules importen, sinó també el contacte visual i la forma d’actuar.

Elements de la comunicació no verbal en les vendes

Per dominar les vendes sense paraules, atent@ a aquests elements de la comunicació no verbal que hauries d’adoptar perquè siguin donant els seus fruits.

Més contacte visual

Comoditat, tranquil·litat i seguretat. Això és el que el receptor del teu missatge visual rebrà, així que en les reunions amb els teus clients mantén sempre el contacte visual amb ells per fer-los sentir més còmodes i, sobretot, transmetre’ls la confiança necessària perquè la seva decisió de comprar els productes o serveis de la teva empresa estigui més a prop que mai.

Atenció amb la postura

La postura que adoptes es pot interpretar de diverses maneres, així que intenta està relaxat, tranquil i sigues sobretot sincer amb els teus clients: ni la forcis perquè semblarà que no actues de forma natural, ni encreuis les cames ni els braços perquè semblarà que no mostres tot l’interès que deuries.

L’expressió, importa!

Diuen que la cara és el reflex de l’ànima… així que mostra la millor versió de tu mateix: manté el contacte visual amb els clients que intervinguin a la reunió (com dèiem en el primer punt), mostra interès i escolta amb deteniment els discursos que s’exposen. Somriu en els moments pertinents i, com a mínim, comença i acaba la visita amb un gran somriure.

El contacte…en la seva justa mida

Quan rebis el client, tingues en compte que l’estreta de mans ha de ser ferm però no agressiu per no transmetre intenció de domini.Durant la reunió o visita, pots utilitzar el contacte físic per cridar l’atenció. Per exemple, posar la mà sobre l’avantbraç de l’altra persona farà que aconsegueixis certa complicitat o confiança.

Controla els gestos

Quan parlem de públic, a vegades, abusem de la gesticulació. Aspecte que hem de tenir en compte, ja que ens pot tornar a la contra i desviar així l’atenció del receptor.Cada gest té una interpretació diferent i a continuació especifiquem la d’alguns d’ells:

  • Dits a la boca: es pot interpretar com que el subjecte se sent pressionat.
  • Tapar la boca amb la mà o alguns dits: denota que s’està meditant o pensant detingudament en el que s’acaba d’exposar.
  • Badallar, mirada distreta o mossegar-se les ungles: són clars gestos que demostren que el subjecte està avorrit.
  • Ma a la barbeta: significa que la persona està avaluant i buscant una resposta o decisió.
  • Fer servir el bolígraf o donar un cop a la taula: aquests gestos busquen captar l’atenció i despertar l’interès del receptor.

En definitiva, la recepta perfecta per tancar de forma exitosa una venda és desenvolupar les teves habilitats comunicatives per convertir-te en un expert i aprendre a fer servir a favor teu el llenguatge no verbal, Per descomptat, que això ho has de complementar a la vegada amb un model de vendes efectiu i unes aptituds laborals irresistibles.

“El mes important es la comunicación es escoltar el que no es diu.”

Peter Drucker.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Som més que un coworking, oferim Workplace com a servei per acompanyar les empreses en l'adaptació al nou entorn laboral.

Compártelo

We use Cookies | More info
Cookies Preferences