Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
Ester Maicas
2017-05-04

S´ha escoltat parlar molt sobre el coaching com a tècnica motivacional i com a font d´inspiració per al món dels negocis. Però, poc s´ha comentat sobre quin és exactament el rol que té la figura del coach empresarial per motivar als treballadors, grups de treball i empreses senceres.

Coaching empresarial: una eina clau per motivar als treballadors

A continuació, aclarim els teus dubtes i fem una radiografia del coach empresarial i les seves funcions principals, aquí va!

Qui es el coach empresarial?

El coach empresarial és la persona encarregada de motivar a aquells empleats que estan immersos en una intensa rutina de feina que els hi pot arribar a afectar a l´hora d´aconseguir els seus objectius laborals.

Així doncs, per millorar el seu rendiment, aquest professional de la motivació treballa directament a l’organització i a l’estructura de l’empresa de la mà dels seus propis treballadors: ha de tenir empatia, ser capaç de comprendre els diferents punts de vista, construir confiança amb els empleats, així com ser clar, concís i pacient.

Entre les tècniques que utilitza el coach empresarial trobem: l´escolta constant i activa, exposicions grupals, brainstormings o pluja d´idees, jocs de qualitats, línia de vida (representació gràfica d´aquell que ha marcat la vida d´un treballador) o Feedback 360º (tots els membres de la organització reben feedback dels seus companys, després d’haver emplenat un qüestionari), entre d´altres. Amb això, el coach empresarial tracta de capacitar-los per a que s´impliquin i es comprometin laboralment per aconseguir una millor gestió dels conflictes interns.

Funcions del coach empresarial:

El coach empresarial treballa colze a colze amb els treballadors de les empreses per evitar que la manca de motivació afecti directament a la productivitat. I d´entre les seves funcions principals, destaquem les següents:

  • Millorar les tècniques interpersonals de comunicació dels treballadors.
  • Fomentar la motivació dels treballadors desmotivats.
  • Incrementar la seva productivitat.
  • Oferir eines per resoldre conflictes.
  • Aconseguir una major implicació en el treball.

A més a més d´aquestes funcions i a través de les seves tècniques de motivació, el coach empresarial detectarà les diferents habilitats i qualitats dels treballadors per potenciar-les i assolir els objectius empresarials proposats. I es que, si busques aconseguir l´èxit de la teva empresa, involucra a la plantilla a tots els nivells de la organització és la millor de les estratègies.

 “Si l’oportunitat no truca, construeix una altra porta”

Milton Berle

Compártelo

Inici de sessió