Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
Anna Jorge
2022-04-28

Sembla que amb l’arribada del sol i el bon temps, els dies comencen a diferenciar-se uns dels altres. Però, tens al cap aquestes setmanes en les quals sembla que no passa el temps, en la que cada dia són iguals? Aquesta sensació és una cosa que molts espanyols experimenten dia a dia des de l’inici de la pandèmia i l’arribada del teletreball. Per descomptat, aquesta monotonia ha afectat greument a la seva motivació i productivitat. Llavors, com podem escapar dels processos mecànics que converteixen la nostra jornada laboral en un calc de l’anterior, i de l’anterior i de l’anterior? Evitant mals hàbits que hem incorporat sense voler al nostre dia a dia! Podem començar per aquí! 😉 per això avui volem compartir amb tots vosaltres 5 mals hàbits que hem de corregir a la feina (i com fer-ho, no us preocupeu).

Què són els hàbits dolents a la feina?

Per definició, un hàbit és una conducta que tenim 100% interioritzada en nosaltres, que repetim constantment (quasi sense pensar) i de manera sistemàtica. Per això, molts d’aquests hàbits poden convertir-se en mals hàbits si no tenim en compte que les nostres necessitats, entorn o prioritats en el treball han canviat.

Dintre de l’àmbit laboral és molt més fàcil (i perillós) caure en aquests hàbits dolents o rutines. Penseu que el nostre treball sempre ha de treure el millor de nosaltres mateixos, mantenir-nos alerta per a noves oportunitats o idees de negoci … Si caiem en una rutina laboral monòtona que no afavoreix aquesta creació constant, com creixerem?

Exemples d’hàbits dolents laborals que hem d’evitar i com eliminar-los a la feina

Estem segurs que entre aquests 10 mal hàbits a la feina que heu de corregir es troba la clau per aconseguir convertir la vostra jornada laboral en un repte diari, en motivació a l’abast de la vostra mà, en el secret de la productivitat i les ganes!

No volem workaholics

Menjar davant la pantalla, no aixecar-se de la cadira en tot el dia o no ser capaç de desconnectar ni quan estàs de vacances són mals hàbits a la feina que hem d’evitar. Tots som una mica workaholics, no ho negarem, però ser capaç de descansar cos i ment durant el dia, deixar l’ordinador a l’oficina i marxar a casa i no revisar el correu a cada moment si tenim uns dies lliures és vital per escapar del temut burn-out.

Com ho fem? Sense dubte, és tot un repte. Si tenim interioritzada una sensació de culpa o responsabilitat que, tot i que no es correspongui amb la realitat, no ens permet prendre’ns un descans, serà difícil d’afrontar, però no és impossible! La nostra salut mental torna amb nosaltres a casa després de sortir de l’oficina, i la vida és molt més que aquestes 8h! Apreneu a prendre-us uns minuts per vosaltres mateixos i aconseguireu donar-li una empenta a la productivitat i a la motivació.

Puntualitat anglesa

Pot ser que estigui en el vostre ADN això d’arribar sempre 5 minuts tard (o 30 min, qui sap…) però en el vostre #RebelDNA, que és el creatiu i l’inconformista que ha de predominar en el lloc de treball, la puntualitat és molt important. Començar la jornada laboral a temps, relaxats i tenint tot el dia al davant per arribar a tot el que volem serà un factor clau en com afrontareu les tasques diàries, siguin quines siguin.

Com escapar d’aquest mal hàbit a la feina? Programar l’alarma 20 minuts abans del que ho feu normalment per evitar imprevistos endarrereixin o avançar 10 minuts són trucs de tota la vida que ja han provat la seva eficiència.

No deixis per demà el que pots fer la setmana que ve

La procrastinació és el vostre pitjor enemic! Si no us sentiu prou inspirats per fer certa tasca més creativa o si us fa mal el cap i preferiu no concentrar-vos en aquell Excel etern que ús tindrà enganxats a la pantalla durant, hores, no està malament que endarrereixis aquestes tasques fins que sentiu que podeu donar el 110%. Però és molt important no caure en la procrastinació o zigzaguejar certes tasques eternament només perquè no et vingui de gust fer-les.

Com escapar de la procrastinació? Fàcil! Establiu un timeline personal amb dates límit per cada tasca i organitzeu un calendari propi, tenint en compte la vostra situació. Sempre amb certa flexibilitat, però sent rigorosos.

Les notificacions del teu mòbil seguiran allà quan acabis

Estem en el segle XXI, l’era de les xarxes socials. És perfectament normal que passeu hores enganxats a Instagram, Facebook, o Tiktok. Això no obstant, durant la jornada laboral, recomanem que us mantingueu tan allunyats com sigui possible de distraccions relacionades amb les xarxes. Aprofiteu els descansos per desconnectar i passar una estona veient stories si voleu, tanmateix, cada cosa al seu temps! Aquest impuls de mirar la pantalla cada vegada que s’il·lumina amb una notificació és el que hem d’evitar.

Com podem resistir a la temptació? La majoria de sistemes operatius ja compten amb un mètode de concentració perquè, tot i que estiguis amb el mòbil encès i disponible, les notificacions només es mostren quan es desbloqueja el dispositiu. De fet, una de les últimes actualitzacions d’Apple compte amb un “resum de notificacions”, una espècie d’informe que resumeix els missatges, notificacions de RRSS o SMS en grups que va mostrant cada cert temps. Amb aquesta ajuda extra i una mica d’esforç, ho aconseguirem!

Aposta per la flexibilitat seeeeeeeeempre!

No ús havíeu donat compte? La rigidesa s’ha quedat en el passat, està totalment desfasada. Un horari tancat i estricte, una oficina convencional sense possibilitat de creixement o ser massa intransigent amb un mateix són conceptes que han passat a millor vida amb l’objectiu de millorar la productivitat, motivació i conciliació dels equips. Si penseu que la vostra companyia s’ha quedat una mica estancada en els old-days… és moment de canviar-lo!

Quina és la solució? Passar-se a flex! No només pels vostres espais de treball (que també) sinó en tots els aspectes de la vostra vida. Espais flexibles com els de Lexington a Madrid o el lloguer d’Oficines a Barcelona sota una modalitat híbrida ajuden als equips a trobar un equilibri perfecte i el que millor funcioni per cada un d’ells entre teletreball i treball presencial, a més a més de donar tots els avantatges de comptar amb un espai de treball prèmium en les zones estratègiques d’ambdues capitals. Sense oblidar l’optimització de despeses relacionades amb recursos, comunitat, internet personal de recepció, l’impuls que un espai flexible li pot donar creixement en el vostre projecte i la seva capacitat per cobrir” totes” les vostres necessitats, és clar.

Voleu més informació? No dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres!

 

Recordeu, per descomptat, aplicar aquesta flexibilitat també en el vostre dia a dia. No tot ha de ser blanc o negre! Doneu-vos un respir i dieu que si a algun pla improvisat, per alguna cosa s’ha de començar.

Oh, i si us heu quedat amb ganes de saber quines més coses podreu canviar de la vostra jornada laboral per deixar enrere els mals hàbits a la feina, feu clic per llegir aquest article de la revista Forbes sobre 14 mals hàbits que podrien costar-te la feina!

“L’èxit és la suma de petits esforços, repetits dies rere dia”

 

Compártelo

Inici de sessió