Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.




Tens una gran  idea de negoci? Fantàstic. Però… Saps el que has de fer ara? El més important és fer un pla de negocis, és a dir, un document escrit on es descriu el futur negoci, quins recursos i capacitats tens per fer-ho, quin és el teu objectiu, com ho aconseguiràs i quan ho aconseguiràs.Per algú que mai abans ha fet un document d’aquest tipus, pot semblar complicat però, t’ expliquem pas a pas com elaborar el teu pla de negoci, per tal que sigui complet i efectiu, sobretot de cara a poder atraure a possibles inversors:

  • Resum executiu: aquest és l’apartat més important del pla, ja que ha de ser el ganxo per atraure als inversors i aconseguir que apostin per la teva idea. Però vigila, no ha de tenir més de dues pàgines, si no vols que s’avorreixin i descartin una possible bona idea. Sigues concís però persuasiu.
  • Descripció del producte o servei: descriu detalladament quin serà el teu producte o servei, quines característiques tindrà i, sobre tot, mostra quin serà el teu valor diferencia i quins beneficis li pot aportar al consumidor.
  • Mercat potencial i públic objectiu: descriu el mercat potencia al que et dirigiràs (mida, creixement, barreres d’entrada i sortida, possibles tendències i factors clau per a l’èxit). Desprès centra’t en el teu públic objectiu; divideix-lo per segments i estudia les seves característiques, hàbits de consum i punts clau a tenir en compte. Vols un consell? Has de tenir sempre al cap les possibles accions de màrketing que desenvoluparàs a posteriori.
  • Competència: analitza què fa ara i què ha fet anteriorment, visualitza les possibles estratègies i oportunitats que podràs aprofitar. Potser que un punt dèbil del teu competidor sigui el punt més fort del teu negoci.
  • Model de negoci i pla de desenvolupament i implantació: quin serà el teu model de negoci?, en quina fase es troba actualment?, quines seran les línies futures d’actuació? Detalla les accions i organitza-les.
  • Equip directiu i organigrama: els inversors es fixen en les persones que són les que aconseguiran portar a terme el negoci… o no. Explica qui formarà part de l’equip, la seva experiència i capacitats, deixant clar que, les habilitats que es necessiten per a desenvolupar el pla, esten cobertes.
  • Pla de màrketing: detalla les estratègies de màrketing i comunicació que portaràs a terme per aconseguir vendes, en quins mitjans, en quin termini es compliran els objectius i  el cost d’adquisició dels clients.
  • Pla financer: Quan gastaràs per a la implantació i desenvolupament del teu negoci?, quina previsió d’ingressos tindràs a mig i llarg termini (de 3 a 5 anys)?, quines necessitats de finançament tindràs?. Utilitza gràfics per a fer l’ informació més atractiva.
  • Pla de contingència: és important que tinguis en compte els possibles riscos, tant de mercat com del negoci, així com estratègies alternatives (el pla B) que et serviran en cas de que s’hagi de descartar qualsevol.

En definitiva, el pla de negocis és el document que t’ajudarà a analitzar les possibilitats i recursos per desenvolupar el teu negoci i aconseguir inversors que facin realitat la teva idea. Això si, sigues realista i objectiu quan ho facis. De manera contrària, no et servirà de res.

“La planificació a llarg termini no és pensar en les decisions futures, sinó en el futur de les decisions presents” Peter Drucker

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Som més que un coworking, oferim Workplace com a servei per acompanyar les empreses en l'adaptació al nou entorn laboral.

Compártelo

We use Cookies | More info
Cookies Preferences