Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.
2019-12-05

Cada vegada neixen nous conceptes en l’àmbit empresarial i ara, és el torn del mobil learning, que també advoca per la transformació digital en el si de les empreses. Però tranquil@, si no saps en què consisteix, aquest post t’ho desvelarà, així com perquè és tan beneficiós per les empreses. Comencem!

Què es el mobile learning?

El mobil learning, conegut com l’aprenentatge mòbil, és el procés d’ensenyament que es porta a terme a través de dispositius mòbils connectats a internet i afavoreix una interacció molt més immediata i efectiva entre professor i alumne. D’aquesta forma, la formació en línia trenca amb les barreres espacio temporals i s’adapta així a les necessitats formatives de l’alumne en el seu dia a dia.

El mobile learning es converteix en una eina potencialment extraordinària

A més a més, si tenim en compte que els smartphones i les tauletes ja són els principals dispositius pel consum multimèdia a internet, el mobile learning es converteix en una eina amb gran potencial, ja que permet presentar la informació més senzilla i intuïtiva, amb continguts multimèdia, dinàmics i accessibles en qualsevol moment, aportant frescor i fomentant l’aprenentatge col·laboratiu.

Però… Perquè aplicar el mobile learning en les empreses?

Les empreses que aposten pel mobile learning són conscients de la importància de les noves tecnologies i l’evolució que això suposa tant per elles com pels seus treballadors. És per això que aquesta forma d’ensenyar i/o aprendre cada vegada està més present en el sector empresarial. Apostar per la formació continuada de forma dinàmica i eficaç és símptoma de progrés.

Si ets d’aquests CEO’s reticents al canvi o a l’adaptació de les noves tecnologies, esperem que canviï la teva percepció amb aquestes tres raons que haurien de convèncer-te que el mobile learning és clau pel creixement professional dels teus treballadors, Allà van!

1. L’aprenantatge móvil pot oferir dades clau en el punt de necessitat.

Posar el mobile learning al palmell de les mans dels treballadors pot tenir un efecte immediat i positiu en el resultat final de la seva activitat dins l’empresa. I és que els dispositius mòbils estan sempre engegats i connectats, i els treballadors estan disposats a accedir a la informació rellevant en qualsevol moment.

Això no només suposa ampliar i millorar les seves habilitats i coneixements, sinó que també permet augmentar el rendiment, ajudar als processos de presa de decisions i assegurar la satisfacció del client.

2. L’aprenentatge mòbil estalvia temps.

Les diferents estratègies d’aprenentatge mòbil s’ajusten inclús als treballadors més ocupats i amb menys disponibilitat horària, ja que s’exigeix menys temps que la formació presencial. Això permet que cada un sigui responsable de la seva pròpia organització i maximitzar així la seva productivitat.

3. Ofereix beneficis organitzacionals menys tangibles.

El mobile learning, a més a més, ajuda als treballadors a saber desenvolupar habilitats i a tenir major compromís amb l’aprenentatge, el que els motiva i afavoreix a l’empresa, ja que així s’aconsegueix reduir la rotació de personal, i per consegüent, reduir els costos de contractació.

En definitiva, si no vols quedar-te enrere en el teu sector, tens que sumar-te als canvis i innovacions que poden donar-li un plus a la teva estratègia de marca. Un consell? No t’ho preguis com un esgraó més a saltar, si no més bé com una oportunitat que ajudarà a la teva empresa i treballadors a ser més competitius. Així que, a per totes i, per descomptat, per al mobil learning!

“La diferència entre els que arriben i els que no, és la capacitat d’aprenentatge, la perseverança i el networking”.

Arancha Ruiz. Headhunter y Personal Brander

 

Compártelo

Inici de sessió