Geolocalització empresarial: un recurs per la gestió eficient de tu empresa

Geolocalització empresarial: un recurs per la gestió eficient de tu empresa

On ets? Preguntava Jaime Urrutia- artista de rock espanyol- al seu amor en una de les seves cançons més famoses, la balada de rock titulada “donde estas”. El que no sabia Urrutia és que, en cas d’haver estat per la GEO localització, la lletra de la cançó no hauria tingut sentit.

Abans d’emprendre aquest viatge amb direcció a la gestió eficient dels recursos humans de qualsevol empresa, proposem fer una primera parada en la definició més formal de GEO localització empresarial. Arranquem!

Què es la geolocalització per empreses?

El terme “geolocalització´” porta formant part del nostre món des de fa diversos anys, de fet segons Goolge Trends – Eina de cerca de les paraules més populars d’internet- des de 2004. Podríem dir que tot va començar a tenir sentit quan Google Maps va començar a fer la vida dels seus usuaris molt més fàcil. Sobretot, per aquells que no controlaven molt l’anomenat “sentit de l’orientació”.

La geolocalització fa referència a la situació d’un objecte en un lloc concret, com és el cas dels smartphones, els radars o qualsevol aparell electrònic amb connexió a internet. Com es geolocalitza? A través d’un sistema (software i hardware), com per exemple GPS, que permet triangular les coordenades via satèl·lit i proporcionar mitjançant el software la ubicació concreta d’un mapa.

Quan es parla de ecolocalització empresarial es fa al·lusió a la possibilitat d’ubicar la teva empresa en un lloc concret perquè els nostres clients puguin conèixer el punt exacte on ens trobem. Però, a més a més, la geolocalització en una empresa té més beneficis. Realitza un scroll de ratolí per conèixer-los!

On estàs i la geolocalització empresarial?

Per una banda, com ja hem dit abans, la geolocalització s’usa principalment per facilitar que els nostres clients puguin saber el punt exacte on s’ubica la nostra empresa. Però, a més a més, l’ús de la geolocalització aplicat a un àmbit concret com el màrqueting, permet portar a terme campanyes més segmentades, seleccionant aquells públics objectius als quals volem dirigir-nos Oferint-los només la informació dels productes o serveis que els interessen, segons al lloc on viuen.

També, la geolocalització s’aplica a àmbits com el sector del transport. Un exemple són els nous recursos que tenen les persones que utilitzen el transport públic a la seva ciutat. Gràcies a la geolocalització, se sap quan passarà el vehicle per la seva zona/parada, estalviant temps d’espera. Un altre exemple és l’aplicació en els transportistes, que faciliten la ubicació exacta d’on es troba un paquet, podent portar un seguiment del mateix molt més exacte.

La geolocalització permet processos molt més automatitzats i canvia la forma de pertànyer a una empresa amb l’entrada de feines més flexibles en l’àmbit professional. També l’organització d’un viatge i la seva gestió de vols o llocs on dormir, o inclús la manera en la qual ens relacionem, ja que a través de la geolocalització és possible contactar amb el teu smartphone amb persones properes a la teva residencia o enviar la ubicació en temps real a una persona.

La geolocalització permet processos mol mes automatitzats

Beneficis de l’ús de la geolocalització en les empreses

1. Seguretat per una empresa

A través de l’aplicació de la geolocalització de les empreses és possible saber que està passant a l’oficina o empresa quan l’última persona apaga les llums per començar el cap de setmana, oferint seguretat i comoditat. També gràcies a la tecnologia de RFID- Identificació radiofreqüència-, podem portar un control de les persones que assisteixin a un esdeveniment, evitant problemes de massificació.

2. Productivitat laboral

Sí, gràcies a la geolocalització de les empreses podem millorar la productivitat, Perquè? Perquè a través de la seva aplicació es duu un registre de les entrades i sortides dels empleats. De fet, des del mes de maig de 2019, és obligatori per llei que les empreses gestionen òptimament els horaris dels seus treballadors. Per exemple, en el cas d’una empresa de transports, gràcies a la geolocalització és possible saber i quantificar els quilòmetres que realitza un empleat, evitant així un excés de treball.

3. Contingut d’interès

L’aplicació de la geolocalització en les empreses és un valor afegit que afavoreix tant la gestió externa com la interna. Grans empreses o multinacionals, com una bona gestió de la comunicació del seu públic intern, poden oferir als seus treballadors informació que necessiten en funció de la localització d’aquests.

L’aplicació de la geolocalització en les empreses és un valor afegit que afavoreix tant la gestió externa com l’interna

També permet enfocar de forma més eficaç el contingut que es dirigeix al públic extern, milloren l’experiència d’usuari a través del llenguatge automàtic en una pàgina web en funció del lloc on s’estigui accedint), així com segmentar la publicitat a nínxols geolocalitzats.

Has arribat al teu destí, però abans d’acabar la ruta pels beneficis de la geolocalització de les empreses, et donarem un resum del camí. És important destacar que l’aplicació de la geolocalització és una oportunitat que ofereixen les noves tecnologies i que beneficia la gestió del recurs humà. A més a més, això acaba de començar i, a poc a poc, el mapa de la geolocalització s’anirà ampliant, arriben a tots els racons de les empreses.

“El nostre destí mai és un lloc, si no una nova forma de veure les coses”

Henry Miller

Share This Post

Subscriu-te al llistat de correu:

Estic d'acord amb la Política de privacitat

Leave a reply