Contacta amb nosaltres
Et volem ajudar i oferir la solució que s'adapti més a les teves necessitats. Explica’ns què vols.




23/01/2020

El lideratge és un conjunt d’habilitats que adquireix una persona i que influeixen directament en la seva forma de ser i comportar-se amb els altres. Però com ha de ser un bon líder?

Podríem dir que el líder es fa, no neix. Per això, pots cultivar les teves habilitats emocionals per tenir aquest estatus. Sobretot si està en una posició directiva en una empresa i vols generar una imatge positiva en els teus treballadors.

Segueix llegint, t’explicarem les claus que faran que siguis un bon líder.

1. Comunicació: sigues una persona clara

La comunicació clara és una de les habilitats que responen a la pregunta de com ser un bon líder. Si tens la capacitat de fer que les persones “et segueixin” has de saber comunicar “a on”, ja que, sinó, hi haurà una falta d’entesa.

En l’àmbit empresarial és molt important destacar com a bon comunicador, perquè si tens una posició on es requereixi certes aptituds, ser una persona clara i efectiva és una d’elles. Això farà que la imatge que tinguin de tu els treballadors sigui positiva, generant bon clima laboral.

També és convenient conèixer els aspectes millor valorats pels teus treballadors, perquè t’acostarà més a ells, no creus?

Ser una persona clara i efectiva farà que destaquis com un bon comunicador i líder

2. Predica amb l’exemple.

Des de petit t’ensenyen a diferenciar entre el bé i el mal, com també a saber que el que no t’agrada que et facin, no ho has de fer, Oi? Doncs en aquesta línia hi ha una de les claus de com ser un bon líder: predicar amb l’exemple.

Si poses un càrrec que comporta gestionar treballadors, és molt important que, perquè el que diguis sigui creïble i cali en els teus treballadors, prediquis amb l’exemple! Un exemple molt simple, si vols que tinguin consciència mediambiental a través de l’estalvi energètic a l’oficina i els hi demanes que es recordin d’apagar les llums, perquè després tu les deixis enceses, que creus que pensaran?

 3. No abandonis les teves emocions.

A vegades quan arribem a una posició amb persones a càrrec nostre, treballem a tenir una imatge més freda, ja que no volem que es traspassi la línia entre ser professionals i ser socials. És veritat que és bo mantenir certa diferenciació entre “treballar” i “divertir-se” però si et passes, pots oblidar-te de certes emocions que fan d’un cap un bon líder. Les emocions són necessàries en el nostre dia a dia, ens humanitzen i fan que sigui més fàcil entaular una conversa productiva.

4. Desprèn passió

T’agrada la teva feina? Demostra-li als teus treballadors! Si t’apassiona el que fas, faràs que els teus treballadors els apassioni igual o mes. No creus?

Despendre passió pel que fem és una de les qualitats d’un bon líder, ja que això genera que l’actitud dels que t’envolten vagi a la mateixa línia.

Prepara’t algun speech motivacional i quan et quedis “sense paraules” pots recórrer a tècniques per afrontar aquestes situacions o a frases que tot bon cap ha de dir, l’important és mostrar amor pel qual fas, amb naturalitat en tot moment.

Demostra passió pel que fas i els teus treballadors s’involucren amb tu

5. Sé bona persona

En general, arribaràs molt més lluny sent bona persona, treballis en l’àmbit que treballis. Pot ser que un dia necessitis l’ajuda d’algú i si no t’has portat com deus, la seva resposta davant d’això serà “espavila’t”. Així que si vols saber com ser un bon líder, hauràs d’empatitzar i esforçar-te a generar el millor dels climes.

“Per liderar a la gent, camina rere ells.”

Lao Tzu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Som més que un coworking, oferim Workplace com a servei per acompanyar les empreses en l'adaptació al nou entorn laboral.

Compártelo

We use Cookies | More info
Cookies Preferences